SSSS SSSS skrev:
Jag har två kreditkort, Rebilla och Komplett, dessa har 2% bonus, upp till totalt 3000kr/år. Kompletts bonus gäller dock bara på internetköp, annars blir det 1%. Men det kan man kringgå med att skaffa ett Revolut "pre-paid card" som man fyller på med komplett kortet vilket ger 2%. Revolut är också trevlig att ha på resor då det inte har några växlingsavgifter mellan valutor.

Dessutom kan man göra vanliga banköverföringar från Revolut kortet till sitt bankkonto utan avgift. Så "i teorin" kan man göra en bonussnurra där man betalar krediten med samma pengar och får bonus på detta. Antagligen bryter det dock mot användarvillkoren.
Rebilla har max 1000 kr kickback/år.
 
N Nyikåk skrev:
Rebilla har max 1000 kr kickback/år.
Ja men nu skrev jag både Rebilla (1000kr) och Komplett (2000kr) dvs totalt 3000kr/år. Jag var kanske lite otydlig där.
 
H
Komplettbank har nu sänkt sin bonus.. från 1 och 2% för butik och internetköp till 0.5% för båda. Fortfarande gratis dock. Verkar som att runt 0.5% är högsta nivån kredikorten kan leverera långsiktigt.
 
H halj skrev:
Komplettbank har nu sänkt sin bonus.. från 1 och 2% för butik och internetköp till 0.5% för båda. Fortfarande gratis dock. Verkar som att runt 0.5% är högsta nivån kredikorten kan leverera långsiktigt.
Nej dags att byta bort komplett.
 
Frågan är vilket som är det vettigaste alternativet, har sett att det tipsats om everydaycard som alternativ.
+ e-faktura
- inget stöd för gpay/applepay


Köp i matbutiker: 1% bonus
Köp på bensinstationer: 1% bonus
Övriga köp: Total köpsumma upp till 19 999 kr/bonusperiod*: 0,5% bonus
Total köpsumma på 20 000 eller mer/bonusperiod*: 1% bonus
Årsavgift 195:-, första året gratis.

https://www.everydaycard.se/pengartillbaka.html
 
H
C crappyusrname skrev:
Frågan är vilket som är det vettigaste alternativet, har sett att det tipsats om everydaycard som alternativ.
+ e-faktura
- inget stöd för gpay/applepay


Köp i matbutiker: 1% bonus
Köp på bensinstationer: 1% bonus
Övriga köp: Total köpsumma upp till 19 999 kr/bonusperiod*: 0,5% bonus
Total köpsumma på 20 000 eller mer/bonusperiod*: 1% bonus
Årsavgift 195:-, första året gratis.

[länk]

Jo sett det, spenderar på tok för lite för att ha kunna rättfärdiga en årsavgift.
Står att bonusen betalas ut var 6e månad och att den förfaller om man säger upp kortet. Kan man plocka ut bonus nr2 och ända säga upp kortet innan årsavgiften börjar gälla?
 
Everyday verkar riktigt bra. Jag (familjen) ligger på 180kkr per bonusperiod i kostnader (30kkr/månad) och att då få 1% på 160kkr av dessa är ju perfekt. Jag har idag Re:member, men den har ju numera bara 0,5% i bonus.

Surt bara att inte Google Pay stöds. Jag var på gång att byta till Komplett då den finns på Google Pay...

Men då kortet kostar 195kr/år samt att varje extrakort kostar 75kr extra per år också så blir man ju lite tveksam, jag avvaktar nog i alla fall. Jag nöjer mig nog med 0,5% i bonus bara jag slipper fasta kostnader på korten. Jag hatar fasta kostnader...
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
engs
Funderade bara för nån dag sen på att säg upp komplettbank då jag haft strul där, många gånger så har jag fått ”tekniska problem” vid bankID-delen av betalningen. Testar man kortet hos bankid har det varit problemfritt däremot. Försökt upprepade ggr och samma fel.
Byter man kort har det fungerat genast.

Nästan alltid har det varit vid lite högre belopp, men inte så jag slagit i nån kreditlimit eller så. Och om det nu var nån beloppsgräns borde man få ett mer logiskt felmeddelande.

Ändringen gör det hela till ett enklare beslut ivf.
 
Ställde denna fråga i en annan tråd men chansar i denna istället.

Är det någon som har Amex Blue Cashback och vill bjuda in mig?
 
D Danne_83 skrev:
Är det någon som har Amex Blue Cashback och vill bjuda in mig?
Du har PM, har dock inte denna amexvariant men jag tror du kan välja vilken amexprodukt du vill via länken.
 
  • Gilla
Danne_83
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du har PM, har dock inte denna amexvariant men jag tror du kan välja vilken amexprodukt du vill via länken.
Stort tack! Kollar på det i helgen!
 
För de som har iPhone, Re:member går nu att koppla till Apple Pay.
 
"bäst kort" existerar inte enligt mig, utan det är en uppsättning som är bra till olika saker och ger olika rabatter mm,

Gillar kompletts kreditkort, tyvärr kommer de dock halvera bonusen från årsskiftet men fortfarande bra bonus för att vara gratiskort och man får det ju nästan i reda pengar (dras av mot fakturan när det tas ut, ) dock finns varken autogiro eller e-faktura utan man måste komma ihåg betala, android pay stöd är trevligt också, just nu ligger kortet i dvala pga slagit i bonusgränsen.

Coops Mastercard är bra för där kan jag ta ut extrakort till sambon så det använder vi för hushållets inköp, här kan man inte sätta in mer pengar än kreditgräns, fick en utbetalningsavi efter sommarens inställda resor som överfyllde kortet. from årskiftet blir bonusen minst samma som komplett ovan pga deras sänkning (utnyttjar man erbjudanden kan de ge mer)

Sen har jag ett gammalt Santander som var trevligt när jag handlade golv på Beijer, fick 8 % extra rabatt på den med 15 % reducerade BF summan och har även fria uttag utomlands + excess försäkring för hyrbil ,

har dessutom bla ett Rocker när jag reser (fria uttag utomlands på 2000kr) och ett Klarna, (inge påslag / avgifter vid köp utomlands / internationella sidor )

Enda kortet jag betalar för med avgift är Coop's ,
 
T
Jag gillar Amex Centurion, fastän det är ett helvete att få in det i vissa automater.
 
För de som vill ha flera kort till samma konto med bonus och utan avgift så har numera gekåskortet detta.

1% cashback och tyvärr ser jag inga kort som ger mer än så. Detta kort har ingen övre gräns för cashback vilket även det är positivt. Har dock inte kortet själv än då jag fortfarande använder mitt komplettkort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.