Har testat linoljekitt och syntetiskt under sommaren för att öva lite!

Enklast var helt klart linoljekittet tyckte jag, blev riktigt fint (y) Knådade till degen och la i bunken igen och använda sedan kittkniven för att lägga på den i falsen, sedan slätade jag av längs med, väldigt smidigt!

Den syntetiska var mest kladdig, speciellt om man råkade lägga på för mycket, flöt ut väldigt brett med såpvatten på fingret, men går betydligt snabbare att lägga jämfört med linoljekittet.

Men jag hade skrikande barn omkring mig som inte var på humör vid båda tillfällena så jag kunde väl inte lägga fullt fokus tyvärr :thinking:
 
Renoverings-Pettson Renoverings-Pettson skrev:
Det finns mycket på youtube, bland annat har Kalmar Länsmuseum lagt upp en serie filmer med just tema fönsterrenovering. Jag har tittat på dem eftersom jag behöver kitta om några fönster själv, jag tyckte de var riktigt bra!
Fick också inspiration av Kalmar-youtubern men hittade en egen metod med en vanlig spackelspade och kittkniv. Tryckte in kittet men spaden och sedan renskärning med kittkniven i vinkel. Använde sedan spaden igen för att ta bort överflödet.

Edit: Biltema-kitt i mitt fall
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.