Jag har också denna fräs men i CO´s variant. Köpte den när de sålde ut när de slutade med den. CO fixade också fram 1/2 tums spännhylsa. Den är fast monterad i ett fräsbord och i den tillämpningen är den mycket bra. Lätt att justera höjden och man kan höja spännhylsan ovanför bordet och då låser spindeln. Bekvämt när man byter stål. När man har den monterad uppochner så skall man ta bort fjädern i benet som håller mot när man trycker ner. Då blir höjdinställningen snabb och precis med grov- och fininställningsratten. Om fjädern är kvar så följer den inte fininställningen perfekt när man lirkar upp och ned. Jag har aldrig använt den som överhandsfräs så tillbehören har jag ingen erfarenhet av.

Den fräser snyggt men jag använder bara 1/2" eller 12mm stål. De ger bättre resultat förmodligen p.g.av mindre vibrationer. Jag har använt den med stora fräsar på lägre varvtal och den hanterar det utan problem.

Den har samma spännhylsa som i Ryobi´s stora överhandsfräs som jag också köpte på CO för många år sedan. Inte lika högklassig spännhylsa som i DW 625 men jag har inte haft några problem med den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.