Styr_Rickard skrev:
Hur är det med grejer från Merlin Gerin?? Har precis bytt ut alla (3st) gamla gängsäkringscentraler mot nya från dom. Är det bra grejer? Verkar iof. fungera än så länge... Satte också in JFB av modell Asi klass E2165036? Vad tror ni om det?
Bra grejor, fungerar bra, dock lite leverans tid att få reserv prylar om inte grossisten har det på lager, annars bra kvalite.
 
prototypen
det var av fabrikat "Din line" dom bygger 18 mm i stället för 17,5 dom reas nu ut för knappt tian
 
Styr_Rickard skrev:
Hur är det med grejer från Merlin Gerin?? Har precis bytt ut alla (3st) gamla gängsäkringscentraler mot nya från dom. Är det bra grejer? Verkar iof. fungera än så länge... Satte också in JFB av modell Asi klass E2165036? Vad tror ni om det?
MG är enligt mig det klart bästa märket. Jag använder alltid dem då de har alla funktioner man kan tänkas behöva inbyggt i sina apparater (såsom early break funktion mm.) Men då är det oftast mot industrin/Företag. Skall man installera åt någon privatperson så blir det oftast Hager då de flesta grossister har ett komplett sortiment av dem.

Men ska man gå över 40A som huvudbrytare så är inte hager att rekommendera. (Vem som nu gör det som privatperson)
 
Ja, just det, det finns en del avfällingar som inte kan hålla måtten ordentligt. Tänkte inte på det.
Själv använder jag inte mycket normapparater som just normapparater, utan de sitter bara på en skena, i ett skåp, där skenan får bli så lång som behövs, eller helst längre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.