C CurreOrrell skrev:
och en zigBee gateway
Vad blev det?

(Jag väntar på feedback så småningom om 😉)
 
En Tyua G01, så vi får se hur mycket problem jag får brottas med 😂

Det fick bli en budgetlösning denna gång, då jag bara kommer använda grejjorna under en begränsad tid.
 
Är det rätt grejer så kan budget vara good enough över tid med... Jag beställde en hög med sensorer med som jag väntar på som är BLE baserade men kan flashas till Zigbee vid behov. Håller på att laborera en del med BLE just nu i jobbet med så det passade finfint!
 
S
De trådlösa leksakerna är bra att använda hemma i den privata villan där man har fritt tillträde till alla utrymmen hela tiden.

Skulle aldrig få för mig att installera t.ex zigbee eller annat trådlöst i en fastighet där jag har hyresgäster. I det här fallet är trådade produkter ett solklart val. Ser inte ens att trådlöst är ett alternativ här.
 
Att dra en trådad lösning för att logga temperaturerna i resp rum under en period av 1-2 veckor ser jag tyvärr inte som ekonomiskt försvarbart.

Jag har förtydligat det i ett tidigare inlägg.

Men i övrigt håller jag med dig.
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
J
Till och med de stora drakarna har börjat intressera sig för det smarta hemmet för hyresgäster eller brfer, trådlöst och värmesystem, dock här via en annan teknik NB-IOT, proffsteknik. Sensorer som rapporterar till en enhet kopplad till fjärrvärmeutrustningen. Vår brf var dock för liten 😭
https://www.telia.se/foretag/fastighet/heating-optimization
 
Min vattenmätare läser kommunen av trådlöst.
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.