Vinner man något på att överdimensionera i kapacitet?
 
Mindre drifttid = mindre slitage antar jag? Om det är värt det vette tusan. Skulle man kunna skippa service mer ofta då?
 
Jag tänkte att den även skulle klippa på kortare tid, färre spår i gräsmattan och att maskinen räcker längre när batterierna börjar krokna.

Jag har fått för mig att Gardena släpper service-instruktioner till sina klippare. Det lär inte vara någon rocket science.
 
Farsan har en husqvarna 108 tror jag den hette. Fick byta batteri efter 3 år gör en kostnad på 1200. Är detta normalt? Håller dom inte längre än så?
 
Batterier överlag, om det så är mobiltelefoner, datorer eller välanvända verktyg brukar ju inte bli äldre.
 
Om du inte har större tomt än så så räcker ju Sileno 100 väl till. Jag har en och det klipper två tomter på ca 400m2 vardera hur enkelt som helst. Jag har ett tidur som växlar till grannens slinga så den klipper där varannan dag.
 
Slog till på en automower 310 idag!
Var och pratade med en lokal säljare och fick ett bra pris och en service på köpet och ett skal.
 
F
E erraboy skrev:
Slog till på en automower 310 idag!
Var och pratade med en lokal säljare och fick ett bra pris och en service på köpet och ett skal.
Kan du dela med dig av pris och ÅF. Kan ta ett PM. För den säljarn jag snackade med hos min lokala handlare hade en riktig skitattityd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.