A
skoge skoge skrev:
Ingen idé med huggarstövlar eller sågskyddsbyxor...de sågarna kapar rakt igenom
Trodde jag de flesta visste..
klass 3 är 28 m/s finns inte en suck att byxan hinner med att skydda..
 
Maskintok skrev:
Trodde jag de flesta visste.
Då får jag nog göra dig besviken för jag är rätt övertygad om de flesta inte kan titta på en motorsågsfilm från Youtube och tala om vilken klass det är på sågen som används. ;)
 
  • Haha
guggen
  • Laddar…
A
Alfredo Alfredo skrev:
Då får jag nog göra dig besviken för jag är rätt övertygad om de flesta inte kan titta på en motorsågsfilm från Youtube och tala om vilken klass det är på sågen som används. ;)
byxan gäller detta.. Inte sågen...
Trodde jag också att de flesta visste..
 
Maskintok skrev:
Trodde jag också att de flesta visste..
Fel igen uppenbarligen. ;)
 
Alfredo Alfredo skrev:
Då får jag nog göra dig besviken för jag är rätt övertygad om de flesta inte kan titta på en motorsågsfilm från Youtube och tala om vilken klass det är på sågen som används. ;)
Om du lyssnar så låter det mer som en crosscyckel än en motorsåg... ofta byggs sågarna på 250cc crossmotorer
 
  • Gilla
  • Wow
Norrtull och 2 till
  • Laddar…
A
kan inte säga att jag blir besviken av de svar som ges... Utan de är ganska förutsägbara med tanke på vad man får läsa här på forumet..
 
A
skoge skoge skrev:
Om du lyssnar så låter det mer som en crosscyckel än en motorsåg... ofta byggs sågarna på 250cc crossmotorer
Japp eller värre ändå...
v6or mm...
 
  • Gilla
skoge
  • Laddar…

V8...
 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Dessa gossar har tappat lite konceptet av motorsåg :)
Jag kommer trixa lite med ljuddämparen, sen få dit ett större luftfilter, efter det är jag klar :)
 
A
Norrtull Norrtull skrev:
Dessa gossar har tappat lite konceptet av motorsåg :)
Jag kommer trixa lite med ljuddämparen, sen få dit ett större luftfilter, efter det är jag klar :)
5 serien?
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
A

Så åtgärdar man en 5 serie cylinder.
 
T toolman77 skrev:
Ingen annan som kör sladdsåg på just vedbacken. Jag tycker det är väldigt skönt att kunna kapa när jag känner för utan att störa någon.

[länk]

[bild]
Har en hemma i bostaden men ute fritidshuset där skogen finns och vedhantering blir det för segt och man behöver ändå hörselskydden.
Hemma är det Stihl elsåg för mindre arbeten.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
A AndersS skrev:
Har en hemma i bostaden men ute fritidshuset där skogen finns och vedhantering blir det för segt och man behöver ändå hörselskydden.
Hemma är det Stihl elsåg för mindre arbeten.
Hade en på en egentillverkad ved maskin...
brann upp tillslut.. det gick för tungt..
Nu sitter där ibland en partner r19 trimmad istället
 
Maskintok skrev:
Hade en på en egentillverkad ved maskin...
brann upp tillslut.. det gick för tungt..
Nu sitter där ibland en partner r19 trimmad istället
Har, tror jag, en MSE 200, och det finns överbelastningsskydd. Men jag kör ju inget tungt hemmavid.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.