Rätta mig om jag har fel här, men vad jag förstått om Tahoe:


Problem med AC (som alla andra bilar med AC)
Problem med bromsar (Inte förvånande med tanke på bilens vikt)
Bilen har relativt begränsad livstid 20-30 000 mil, främst växellådor som lägger av härikring
Väldigt lite rost
Få elproblem
Lättmekad
Billiga delar
 
Redigerat:
Bromsarna har inte jag upplevt som ett problem, snarare tvärtom.

Elfel har det funnits gott om, och rosten sätter sig i ramen istället för karossen.
ABS givarna fram är känsliga, och bromsrören är monterade på ramen innan karossen monterats så det är svåråtkomliigt.
Solenoiden i fördelningslådan skjuter säkringen ibland så den tappar drivningen.
Nivåregleringen är känslig och pajar ofta.

Kolvskrammel verkar ha varit rätt vanlig, vet ej om dom kanske har fått ordning på detta nu?
Livslängd på mellan 20-30000 mil stämmer nog bra, morsans har gått 21000 och börjar närma sig slutet nu.

Fönsterhissarna vill gärna gå sönder pga osmörjda klena vajrar.
Morsan kör sin på ca 1,1-1,2 liter per mil.

Billiga delar är det om man köper från usa, svenska återförsäljarna vill gärna safta på ordentligt.


Så, nu kanske jag skrev ett lite seriösare inlägg än sist. :)
Skitbilar är väl en väl en överdrift, men dom har ju en del problem. Men det har väl alla tyvärr så.......


Imorgon ska jag förresten iväg och kolla på en suburban, fast en 60 talare så den har ju inte så mycket gemensamt med dom nya. :)
 
Redigerat:
Dodge Ram! Bästa bil jag haft och ska köpa en igen som nästa bil.
Jämför den inte med Nissan Navara mm, inte på något plan är den bättre, ungefär samma soppaekonomi dessutom. Skaffar du en med diesel åker du snålt med ett jävla vrid.
 
galento
:) ;) OK,min har funkat väldigt bra den tid jag haft den.Köper mestadels från
Hansen Racing och har skickat efter slitdelar från US men tveksamt om allt lönar sej.

Är nog lite olika bromsrörsdragning mellan pickup och tahoe,har bytt från bakhjulen till
torpeden på min och det var väldigt enkelt.Men bilen är ju mkt högre än en tahoe också.Bromsrören finns färdiga i olika längder och med skarv nipplar blev det billigt också.

Roligt att du är intresserad av de äldre,det är samma här och skulle jag komma över
en -73 till -79 pickup eller suburban vore det trevligt.

Dodgarna är snygga bilar det också.Kan gott tänka mej en annan US pickup om jag skulle byta men då gärna diesel med mekanisk pump och tungreggat.Min drar ca 2 liter per mil blandad
körning.Men jag hade ju också räknat med att den ville ha bensin när jag köpte den.

Vore ju också väldigt roligt att läsa om det blev nån affär på suburbanen.d^_^b
 
På Tahoen ligger dom flesta bromsrör klammade på balkarna och man kommer nästan inte åt dom när karossen är monterad, det gick ju till slut men det var trångt. :)


Jovisst blev det affär, det står en 5,60m lång och 2200kg tung Suburban 1969 på min parkering. :)
Den har 4,8l sexan på 155hk och automat, verkar dra ca 1l/mil.

Kul att kunna reta morsan för att hon har en liten bil då min är en halvmeter längre än hennes, jag har nämligen blivit mobbad för att jag har haft små bilar (dvs under 5 meter).

Gött med ett lastutrymme som är 2,7m långt också.
 
W
Har haft en L200 som familjebil (en 2009a) och det funka bra. Körde till tyskland och fjällen etc med den och det var inga problem. Nackdelen var ibland kort bagage då det ju inte går att "fälla" som i en vanlig bil.
Våran bil hade inte kåpans lås kopplat till det vanliga centrallåset så man fick låsa upp detta manuelt vilket var kasst. Sedan när man drog till fjällen så fanns det nackdelar med att lastutrymmet inte var uppvärmt.
L200 hade oxo problem med motorerna på tidigare årsmodeller.
Senare har vi haft en Dodge Ram 2500 med diesel spis, den e klart större och bekvämare men var för stor. Frugan gillade den inte pga storleken så den byttes mot vanlig suv.
Men pickisar e klart billiga att ha som familjebilar.
 
galento
skalman1 skrev:
Jovisst blev det affär, det står en 5,60m lång och 2200kg tung Suburban 1969 på min parkering. :)
Den har 4,8l sexan på 155hk och automat, verkar dra ca 1l/mil.

Kul att kunna reta morsan för att hon har en liten bil då min är en halvmeter längre än hennes, jag har nämligen blivit mobbad för att jag har haft små bilar (dvs under 5 meter).

Gött med ett lastutrymme som är 2,7m långt också.
Härligt :D:D d^_^b
 
skalman1 skrev:
På Tahoen ligger dom flesta bromsrör klammade på balkarna och man kommer nästan inte åt dom när karossen är monterad, det gick ju till slut men det var trångt. :)


Jovisst blev det affär, det står en 5,60m lång och 2200kg tung Suburban 1969 på min parkering. :)
Den har 4,8l sexan på 155hk och automat, verkar dra ca 1l/mil.

Kul att kunna reta morsan för att hon har en liten bil då min är en halvmeter längre än hennes, jag har nämligen blivit mobbad för att jag har haft små bilar (dvs under 5 meter).

Gött med ett lastutrymme som är 2,7m långt också.

Jag gillar! :wow:

Höll på att bli en Tahoe här igår men gillade inte alls säljaren.
 
om du provkör en Tahoe, testa alla fönsterhissar och lyssna efter ett knastrande ljud.
Knastrar det sa är vajrarna snart av, ny fönsterhiss kostar ca 2000kr styck.

Ett litet tips bara. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.