Hej,
tänkte sätta upp ikea väggskiva (fastbo) och byta bänkskivor i köket och vilken ordning ska jag göra det i?
vill även ha tips för bra lim? eller vad man nu ska ha till att sätta upp väggskivorna med
/Stefan
 
Strunta i IKEA's Fastboplatta och kör Fibo-Trespo i stället.

Ikeas platta är tunn 2 mm och fladdrig (omöjlig att få plan) och är typ. screentryckt alltså helt slät utan försänkningar i fog.

Fibo-Trespo är 11 mm, klickskarvar, går att byta mönster t.ex. upp bakom fläkt, ser och känns ungefär hundra ggr rejälare än Fastbo.

Priset är ungefär lika, lite beroende på spill eftersom Fibo-Trespo bara säljs i 2-pack.
 
Ikeaplattorna avbeställda, blir till att ta en tur till bauhaus som tydligen säljer fibo-Tresboplattorna, verkade mycket enkelt att sätta upp dom enligt beskrivningen
 
efter en tur till bauhaus och lite klämmande och kännande så såg dom mycket bra ut, nackdelen var priset, från ca 430kr - ca 500kr per lpm sen tillkommer list nedre, täcklist uppe, hörnlist, skruv, ja det blir en del
 
Jag skrev fel på priserna, det är ungefär dubbla priset på Fibo, men det är det värt,
 
Monterat skrev:
Jag skrev fel på priserna, det är ungefär dubbla priset på Fibo, men det är det värt,
ingen fara, hade ju tänkt att man skulle kunna komma undan smidigt, enkelt och hyffsat billigt, man har ju en del projekt som är på gång men för att bli riktigt nöjd så kanske man skulle ta en funderare på kakling igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.