Är det någon här som har testat Ikea Fastbo? Det är en sorts väggplattor för köket. Är de snygga? Lätta att montera? Se de bra ut även på större ytor?
 
BigR
Jag undrar egentligen detsamma. Har kollat lite på dom och passformen verkar vara sådär, dom verkar svikta ut från väggen. På IKEA i Barkarby hade dom tejpat/limmat baksidan i ett av visningsköken. Fast då tappar man ju möjligheten att vända på skivorna om man har tänkt sig det.

Någon som har provat dom?
 
Jag har satt en skiva över spisen.(rostfri) Jag limmade med monteringslim, har jag för mig... Resultatet bli mer och mer utbuktande för varje dag, så det är väl dags för "gör om gör rätt" Mao: ett visst bekymmer med passform/rakhet har jag haft...
 
BigR
bigsnucke skrev:
Jag har satt en skiva över spisen.(rostfri) Jag limmade med monteringslim, har jag för mig... Resultatet bli mer och mer utbuktande för varje dag, så det är väl dags för "gör om gör rätt" Mao: ett visst bekymmer med passform/rakhet har jag haft...
Du har bara limmat och inte använt den tilltänkta aluminiumprofilen?
 
Jag har drämt upp 360 cm fastbo med list. Tröttnade på att leta kakel och bäbis var på väg...

Sisådär. Mycket skarvar för pengarna, sviktar lite in och ut, men men... Egentligen, NEJ jag kommer aldrig att tycka att det är en bra lösning. Det är bara en enkel lösning.
 
BigR skrev:
Du har bara limmat och inte använt den tilltänkta aluminiumprofilen?
Ingen list här inte... Skivan var ordentligt kupad från start, så jag borde väl förstått att det skulle bli lite problematiskt.. Ska beställa en riktig skiva. (Utan list...)
 
Mina är limmade direkt mot väggen med PL400.
Dom sitter som berget.
 
BigR
Okej, Jag ger dom en chans då! Jag har både aluminiumlister och PL400 så det ska nog gå att få dom rakt och fint.
 
BigR skrev:
Okej, Jag ger dom en chans då! Jag har både aluminiumlister och PL400 så det ska nog gå att få dom rakt och fint.
Skit i listerna.
 
  • 21012010.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BigR
wanegardh skrev:
Skit i listerna.
Shysst! Det där ser nästan ut som vår diskbänk precis vid köksdörren.
 
BigR skrev:
Okej, Jag ger dom en chans då! Jag har både aluminiumlister och PL400 så det ska nog gå att få dom rakt och fint.
jag säger också skit i listerna. Som jag minns det har listerna en (liten) distans mot väggen bakom, så då sitter du i klistret om du drar på PL400 på väggen. alla skivor kommer att bli aningens konkava.

Som sagt, ingen lösning som imponerar, mer än i dess enkelhet.
 
Ja sant.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.