Ok. Har inte kollat priserna än. Skall byta ut Huaweien; det blir en android
snuttjulle snuttjulle skrev:
Hur ofta räknar du med att byta telefon?
Ok nu vet jag mer! Ska beställa via min operatör 3. Byter väl vart 3/4 år mest beroende på att jag tappat den i betonggolvet/kört över den med bilen/glömt den ute i hällregnet. De flesta vettiga mobiler klarar detta. Den nuvarande är tejpad med silvertejp och jag skäms när jag ska möta vänner i den stora staden...
 
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
som sagt, 5g behöver inte betyda högre frekvenser. Det kan vara samma eller lägre frekvenser också.
Ska bli intressant som sagt och se hur internet beter sig den dagen :)
 
yonna yonna skrev:
Ok. Har inte kollat priserna än. Skall byta ut Huaweien; det blir en android

Ok nu vet jag mer! Ska beställa via min operatör 3. Byter väl vart 3/4 år mest beroende på att jag tappat den i betonggolvet/kört över den med bilen/glömt den ute i hällregnet. De flesta vettiga mobiler klarar detta. Den nuvarande är tejpad med silvertejp och jag skäms när jag ska möta vänner i den stora staden...
Kan tipsa om OnePlus 10 Pro. Riktigt nöjd med min
 
Kan tips om att kolla på Xiaomi telefoner om man vill få mycket för pengarna.
 
T TheGame skrev:
Kan tips om att kolla på Xiaomi telefoner om man vill få mycket för pengarna.
Håller med. Körde min gamla telefon i tvättmaskinen, 90 grader med förtvätt, och fick plötsligt behov av en ny.
Köpte en Xioami 11 lite 5g för 2.400:-
Otroligt mycket telefon för pengarna.
Grym batteritid, stremade senaste Bondfilmen som väl är runt 2,5 timmar lång utan laddning, det gick åt 19% batteri. Super snabb laddning. Bra riktigt skyddande skal med i förpackningen.
Angående 5g så verkar det vara dåligt här i Sverige än så länge, på Cypern i våras var det 5g mest hela tiden.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ska bli intressant som sagt och se hur internet beter sig den dagen :)
ungefär samma om man inte bygger mer kapacitet och fler master runt dig. Lite kortare svarstider.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Håller med. Körde min gamla telefon i tvättmaskinen, 90 grader med förtvätt, och fick plötsligt behov av en ny.
Köpte en Xioami 11 lite 5g för 2.400:-
Otroligt mycket telefon för pengarna.
Grym batteritid, stremade senaste Bondfilmen som väl är runt 2,5 timmar lång utan laddning, det gick åt 19% batteri. Super snabb laddning. Bra riktigt skyddande skal med i förpackningen.
Angående 5g så verkar det vara dåligt här i Sverige än så länge, på Cypern i våras var det 5g mest hela tiden.
Har dom ingen telefon med esim och vattentät? Kikade på tele2 som är min operatör men ingen där verkade ha det
 
Isakare Isakare skrev:
Köpte en Xioami 11 lite 5g för 2.400:-
För egen del bojkottar jag Xioami precis som jag avstår Huawei. Vissa Xioami-produkter (var det en dammsugare?) som skickade wifi-lösenord till något ställe där det inte alls skulle vara. Förutom att de har samma grundlagsproblem som Huawei då....

Det verkar ju gå att köpa en Samsung för samma pengar med liknande funktion, då tar jag hellre det. Men, jag håller med dig om att det säkerligen är mycket telefon för pengarna.
 
  • Gilla
hyggabus
  • Laddar…
Samsungs FE modeller tycker jag är prisvärda, har en S20 FE 5G, även jag bytte från en Huawei Pro-modell.
Kameran ger lite för överfärgade bilder i normalläge foto men det ljusterar jag sedan i mobilens fotoredigerare då man ofta ändå beskär bilder.
Vi har 5G på vissa platser nära stadsområdet med Telia.
 
Samsung S20Fe finns både som 4G och 5G, prisdiff ca 1000 pix.
fn vet om 5G tillför något för oss som inte bor i städerna.
 
Samsung är så jäkla bloatade bara. Har haft HTC sedan smartphones kom men för några år sedan slutade de med flaggskepp :/
 
Beror ju på när man skruvar ned hos er.
Kolla vad du har på platsen där du använder mobilen mestadels, visar det annat än 4G skulle jag välja med 5G.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Samsung är så jäkla bloatade bara. Har haft HTC sedan smartphones kom men för några år sedan slutade de med flaggskepp :/
Ska vi vara krassa så har det ingen betydelse för 95% eller flera av användarna.
Har haft Ericsson, Nokia, HTC SonyEricsson, Huawei, Samsung, etc, men inte Iphone;)
Så vill man inte använda mobilen till något speciellt fungerar de flesta bra.
Idag är kameradelen mera i fokus gällande kvalitetsskillnad.
 
Någon som provat Blackview telefonerna?
 
A AndersS skrev:
Ska vi vara krassa så har det ingen betydelse för 95% eller flera av användarna.
Har haft Ericsson, Nokia, HTC SonyEricsson, Huawei, Samsung, etc, men inte Iphone;)
Så vill man inte använda mobilen till något speciellt fungerar de flesta bra.
Idag är kameradelen mera i fokus gällande kvalitetsskillnad.
Användarupplevelse är bättre, snabbare laddtider, 120hz uppdateringsfrekvens, kvalitetskänslan i materialen osv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.