Stenskivan är jättefin! Jag håller med om att allt matchar för bra och bara smälter ihop, det vore nog fint med ett ljust kakel så att man ser stenskivan bättre.
Jag hade nog satt vit papp eller vit plast framför kaklet bara för att få en bild av hur jag skulle tycka om köket med vitt kakel istället för beiget, innan jag gjorde något drastiskt som att måla eller byta det.
 
pelpet skrev:
Om man nu ska lacka om luckorna så hade jag kollar på möjligheten att slipa bort befintlig lack och därefter vitlasera och lacka luckorna så att ekstrukturen tydligt framträder. Att göra om ett ekkök så att det ser ut som ett Ikeakök är ett rejält nedköp i mina ögon.

Möjligen skulle man kunna byta ut stenskivan mot en ljusare men det är också tveksamt. Jag tror att det bästa är att älska köket som det är och för dess höga kvalitet, och försöka kompensera dess brister med ordentlig belysning.

Är det en enplansvilla? Isåfall kanske man kan sätta in ett takfönster.
Det är en 1,5-plans villa så takfönster går inte. Överlag tycker jag att man satt in för lite fönster i köksdelen, som även sitter ihop med matsalen. Det påverkar såklart att det upplevs mörkt.

Bänkskivan är väldigt speciell då den är gjort i bygden av en stenhuggare. Så den kommer jag aldrig byta hehe.

Men jag har fått väldigt många bra tips och belysning känns helt klart som en enkel och bra sak att experimentera med.
 
klonk skrev:
Stenskivan är jättefin! Jag håller med om att allt matchar för bra och bara smälter ihop, det vore nog fint med ett ljust kakel så att man ser stenskivan bättre.
Jag hade nog satt vit papp eller vit plast framför kaklet bara för att få en bild av hur jag skulle tycka om köket med vitt kakel istället för beiget, innan jag gjorde något drastiskt som att måla eller byta det.
Det var en bra idé att lägga vitt papper mot kaklet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.