PierLar PierLar skrev:
Jag har kört med Domoticz något år. Har fått igång iPhone homekit med Siri och nu finns Domoticz med i Google assistent via [länk]
Ok, ja det blir nog domoticz på ubuntu iallafall.
 
depalma depalma skrev:
Har ju dock redan en Z-stick från Aeon...
Det var bara ett av många olika guider som finns på den sidan, tex ”Styr dina Z-wave-enheter med Home Assistant och Aeon Z-stick” finns också.
 
  • Gilla
depalma
  • Laddar…
Bra val, du slipper en massa struliga uppdateringar men kanske tappar lite med att domoticz inte stödjer nya coola grejer men det kan man oftast leva med. Kolla på node-red och mqtt efter du fått domoticz o funka bra.
 
  • Gilla
depalma
  • Laddar…
M Marcus Lindberg skrev:
Bra val, du slipper en massa struliga uppdateringar men kanske tappar lite med att domoticz inte stödjer nya coola grejer men det kan man oftast leva med. Kolla på node-red och mqtt efter du fått domoticz o funka bra.
Njae, dom verkar ju inte vara lika snabba på att snappa upp nya grejer som HA är. Vilket var det som lockade med HA. Dock så verkar Domoticz vara lite mer lättarbetat vilket ju är trevligt.

Har bestämt mig nu, kommer bli Domoticz. Sen ska jag montera upp en skärm med Dashticz så det blir mer överskådligt för resten av familjen.
 
depalma depalma skrev:
Njae, dom verkar ju inte vara lika snabba på att snappa upp nya grejer som HA är. Vilket var det som lockade med HA. Dock så verkar Domoticz vara lite mer lättarbetat vilket ju är trevligt.

Har bestämt mig nu, kommer bli Domoticz. Sen ska jag montera upp en skärm med Dashticz så det blir mer överskådligt för resten av familjen.
Det är precis som du säger. Väljer du Domoticz så får du en controller som inte riktigt är kompatibelt med alla produkter och en utveckling som går lite långsammare, men du får även en betydligt mer användarvänlig plattform
 
  • Gilla
dunderklumpen och 1 till
  • Laddar…
depalma depalma skrev:
Har bestämt mig nu, kommer bli Domoticz. Sen ska jag montera upp en skärm med Dashticz så det blir mer överskådligt för resten av familjen.
Jag kör oxå med dashticz funkar kanon.
 
Vill man ha något mindre kodande kan jag rekomendera Imperihome
 
Axeteg Axeteg skrev:
Vill man ha något mindre kodande kan jag rekomendera Imperihome
Istället för Dashticz menar du?
 
Har suttit lite med Dashticz nu... och för mig som inte kan koda är ju detta är mardröm...
 
Ladda ner BETA..
Enklast komma igång är att Byta namen på CONFIG_DEFAULT.js till CONFIG.js sen surfa in på http://dinipadress:8080/dashticz_v2/
Om allt är rätt så visas en tomt skrivbord med klocka m.m.
Längst upp till höger klickar du på inställningar (kugghjulet).
Fyll i domoticz url
Markera lägg till automatiskt
Markera endast favoriter
Sen spara
uppdatara sidan
 
PierLar PierLar skrev:
Ladda ner BETA..
Enklast komma igång är att Byta namen på CONFIG_DEFAULT.js till CONFIG.js sen surfa in på [länk]
Om allt är rätt så visas en tomt skrivbord med klocka m.m.
Längst upp till höger klickar du på inställningar (kugghjulet).
Fyll i domoticz url
Markera lägg till automatiskt
Markera endast favoriter
Sen spara
uppdatara sidan
Varför beta och inte stable? Har installerat stable versionen.
 
prova master först, betan har lite fler funktioner..

Glömde: editera CONFIG.js och sätt /* allra längst upp i dokumentet..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.