Cheesen
F Freee123 skrev:
Själv är jag lite sugen på att helt gå över helt till enbart batterimaskiner även privat. Sneglade på detta kit: [länk]
Prismatchning på Bauhaus skulle göra att man får det till ca 6800kr vilket är kanon. Dock har jag inte mage att pensionera eller sälja mina nätanslutna som man samlat på sig under åren.
Jag har ett väldigt liknande kit från bosch, la på gdx:en, något jag inte ångrar. Gillar framförallt att cirkelsågen är högerhänt till skillnad från många konkurrenter som envisas med att ha klingan på fel sida.
 
P
Jag är sugen på den nyaste gdxen, jag har haft den gamla modellen och den va okej! Blir de bra pris imorgon så slår jag nog till:oops::seenoevil:
 
K
Vilken är den nya och vilken är den gamla?
 
K
Tack! Den kändes snäppet vassare, tror dock nya GDX 180 är mer motsvarande spec till 18-V-EC?
Nåja, hittade väl ingen av dom på ett vettigt kombopaket så jag får kanske hålla mig till den mellangamla isf.
 
Kanske blir att beställa hem en gdx 18v-200 och sälja vidare makitan dtd154. Se ifall det sänks mer imorgon.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ja, jag tänker likadant. (Fast jag har ingen makita att sälja :)). Skriv gärna en rad här om ni hittar billigare i morgon. Isåfall blir det ju inte Black Friday utan Blue Friday :D
 
  • Gilla
JLyck
  • Laddar…
Såg nu att K-rauta säljer gdx 18v-ec för 1649 och bauhaus är dyrare så med prisgarantin borde man få en för 1450 riksdaler. :)
 
K
Var det inte den nyare du var sugen på?
Kombokittet ger ju mest för mig, men jag ser ju nackdelar också med att bara ha 1 L-box till båda, gå ju givetvis att köpa löst, men då är den kanske vettigare att sikta in sig på en borrdragare nu och jaga mutterpicka vid senare tillfälle.
 
Nja, det är mest en mutterdragare jag själv är på jakt efter. Nyare är ju bättre så klart men det skiljer ju inte särskilt mycket mellan dem som motiverar en dryg tusenlapp till. Eller?
 
Lite mer tryck i den nyare plus man kan koppla den till telefonen, men annars ser jag inte riktigt vad som kan motivera det lite högre priset.
 
K
Sådär, nu la jag ordern på kombokittet med GSR 18 V 60 EC + GDX'en.
Tror detta blir bra, nu kan man somna om igen.

Borde nästan köpa aktier i Bosch, inför Q4 rapporten.. Har lyckats med bedriften att köpa alldeles för mycket blått.. :sweat:
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.