Jag funderar på om det här är ett bra kit: PROTOOL CHP 26 PLUS med extra godis

Någon med åsikter i frågan? Jag har inte sett så mycket diskussion på forumet kring PROTOOL, men de verkar ju vara bra på de grövre grejerna.
 
Henrik Enkel skrev:
Då är det lite tydligare, fast jag är ändå inte riktigt med. Jag har Makitas batteriborrhammare, den klarar det mesta, även om kontinuerlig bilning, betongblandning och borrning av 40 st 15 mm hål á 30 cm hellre kunde göras med sladd. Men då skulle jag hellre vilja ha en så stor maskin som möjligt med SDS-plus, utan att gå på SDS-Max som är för större doningar.

Med andra ord: jag gillar sladdlöst, men skulle inte köpa den idag för att användas om tio år, då batteritekniken kommer att vara mycket bättre då. Så då hade jag väntat tills behov finns, och se vad behovet faktiskt är. Men en liten maskin med sladd åldras ju inte på samma sätt. Kanske Metabo med utbytbar chuck.
Jag hade inte tänkt batterier ändå, men detta var helt klart ett bra argument. Just nu står det mellan Makitan som många tipsat om här ovan och den PROTOOL jag just länkade.
 
För de som är intresserade av batterimaskiner så finns ju Kress 360 BPS BiPower med både batteri- och sladd-drift.

detail_360_bps_de.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
slacker skrev:
Det skulle jag lätt kunna påstå att den klarar av. Jag använder min HR2470T till det mesta, klinker, betong, lättbetong, bila bort puts osv.
Det finns en mycket bra mejsel från Bosch till just kakel och golv. Denna var den jag hittade snabbast; [länk]
Tackar så här i efterhand för det eminenta tipset. Köpte från axminster och satte på en svensk ip44-kontakt. Den har gått hyffsat hårt i perioder med djupa betonghål, en del betongvispning mm. Dock inte bilat ännu. Många tack!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.