M Förstagångsköparen skrev:
Går inte att få hemlevererad. Så går inte att få tag i den
Det är för hemleveransen utgår från varuhusen. Du känner ingen i närheten av Stockholm som kan köpa ut en åt dig?
 
M mnils skrev:
Vill du gråta en gång när du köper sågen eller varje gång du skall använda den?
Haha säg det till min flickvän. Det är hon som inte vill att jag ska köpa för dyra grejer
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Det är för hemleveransen utgår från varuhusen. Du känner ingen i närheten av Stockholm som kan köpa ut en åt dig?
Nej jag gör inte det
 
Hep Hep skrev:
Finns inte i hela Sverige, men på diverse bauhausbutiker här i närheten och sex i weblager när jag kollade nu.
Pratade precis med supporten och de sa att det inte går att få den hemlevererad.
 
M Förstagångsköparen skrev:
Haha säg det till min flickvän. Det är hon som inte vill att jag ska köpa för dyra grejer
Men hon vill ha fina snickerier gjorda. 😉
Du får förklara hur det hänger ihop.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Men hon vill ha fina snickerier gjorda. 😉
Du får förklara hur det hänger ihop.
Ja hon har gjort en lista på grejer hon vill att jag ska göra😅. Men jag sket i bänksågen och köpte en cirkelsåg (dewalt) med skena istället.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
K
M Förstagångsköparen skrev:
Går inte att få hemlevererad. Så går inte att få tag i den
Går ju att lösa om man verkligen vill. Vart i landet bor du då om du menar att den inte går att få tag i?
 
K kniv skrev:
Går ju att lösa om man verkligen vill. Vart i landet bor du då om du menar att den inte går att få tag i?
Blekinge
 
B
C
Läs #6...
 
C cpalm skrev:
Vad förväntar du dig av sågen?

Jag köpte en Bosch GTS 635-216 som åtminstone tidigare (2021) gått på kampanj med jämna mellanrum för runt 2 600 kr på amazon. Med tanke på att den normalt sett går för ca. 6 000 kr är det åtminstone ett svårslaget erbjudande.

Men jag köpte den som en fulsåg för att klyva upp en större mängd ribbor som är helt okritiskt vad gäller finish. För det ändamålet har den betalat sig själv många gånger om, men om jag hade pysslat med synliga snickerier hade jag nog inte varit lika nöjd.
Vilken ska man ha om man vill ha en riktigt bra då?
 
C
M Förstagångsköparen skrev:
Vilken ska man ha om man vill ha en riktigt bra då?
I dessa prisklasser är allt på sågen en kompromiss. Du inte hittar inte något som objektivt sett är "riktigt bra" i 5 000 krs-klassen. Inte ens i närheten.

Men du hittar kanske något som är tillräckligt bra för dina behov, vad de nu är...
För mig var som sagt GTS 635-216 ett riktigt bra köp för 2 600 kr eftersom den uppfyllde mina behov till ett bra pris. Såg att den såldes under black week för 3 000 kr. Skulle jag vara lika nöjd om jag betalat 5 000 kr eller t.o.m. 8 000 kr som vissa säljer den för? Nej, då tror jag det finns mer prisvärda alternativ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.