Kommer inte ihåg det nu. Var för länge sen.
 
Ok tack för svar. Får ta och avvakta någon dag till då och kolla om det kommer något vatten.
från 65% till 56% nu. Låter ju skumt att det sjunker men att det inte är något vatten i
 
Har mailat Wood's, återkommer med svar
 
Jag har för mig att de förklarade det med att det är så mycket rör och sånt som vattnet ska gå igenom så att det ryms någon liter inne i avfuktaren innan det "hunnit igenom". Eller så var det nåt annat :D
Som sagt, flera år sen nu och avfuktaren funkar prima.
 
Okok, vad ska man ligga på för luftfuktighet i % nere i en källare?
 
Vi har en Zibro D520 och har den inställd på 55%, det känns lagom då vi sover i källaren och en låg luftfuktighet gör det svårt för kvalster och dyligt att överleva
 
Kör även min maskin på 55% och jag tycker det är lagom - Då går den inte hela tiden utan startar och stoppar lite nu och då.
 
På ds36an går det väl inte ställa in till en viss fuktighets%?
 
Alej skrev:
På ds36an går det väl inte ställa in till en viss fuktighets%?
Nope, Woods har bara ett vred så man får mäta fuktigheten, köra maskinen tills man uppnår önskvärd luftfuktighet. Min Mitsubishi MV-E16VX ställer man in digitalt i steg om 5% med 50% som lägsta. Sen har jag även kvar 2 stycken hydrometers sedan jag hade min Woods som visar på lite olika platser bara för att...
 
På vår Woods går det att ställa luftfuktighet. Man kan även ta loss kontrollpanelen och sätta i en annan del av t.ex källaren så att avfuktaren går till man nått önskvärd luftfuktighet där och inte bara precis vid avfuktaren. Minns inte vad vår modell heter. Får kolla.
 
Pratade med Woods kundservice, det va en sladd som inte va isatt där den skulle, nu går fläkten perfekt!
 
10 db är vad som brukar upplevas som en fördubbling.
Vill m d säga att en del avfuktare som fö är aningen
högljudda inte ska behöva låta dubbelt så mkt...
Jag skulle sondera terrängen efter tystare, typ 40-45 dba.
Med vänlig hälsning Christian
 
slacker skrev:
Jag gick på en Mitsubishi MV-E16VX och är supernöjd, snygg, tyst, mindre än Woods DS15.
Samma här, har den i badrummet och den är hur bra som helst. Mycket nöjd.
 
Köpte också en Mitsubishi MJ-E16VX Q dry energy (puh) till tvättstugan eftersom jag tröttnat på att tvätten tar 2 dagar på sig att torka på sommaren. Helnöjd. Valde mellan den och Woods DS40 men Woodsen föll på storleken, den är för "kubformad".
 
D
Har också köpt 2st Mitsubishi ...16...VX... (orkar inte alla de där kryptiska bokstäverna). De fungerar utmärkt och tycker de är betydligt trevligare än den Woods-avfuktaren som jag hade (innan jag lämnade tillbaka den).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.