dostoro skrev:
Nu är Axminster AW10BSB2 beställd. Borde dyka upp om ett 2-3 veckor. Ska jaga rätt på en vettig Freudklinga under dagen idag, tänkte jag.
Tidigare har det enbart varit 1-fas i garaget. Det visade sig att det är draget 5-ledare på 4mm2 så jag installerade ett litet Hagerskåp med HB, JFB och 3x16A dvärgbrytare (är behörig elektriker). Känns skönt att slippa springa till huset när man trippat en brytare. :)
Då förutsätter jag att du kunde få den med trefasmotor?
 
dostoro skrev:
Nu är Axminster AW10BSB2 beställd. Borde dyka upp om ett 2-3 veckor. Ska jaga rätt på en vettig Freudklinga under dagen idag, tänkte jag.
Tidigare har det enbart varit 1-fas i garaget. Det visade sig att det är draget 5-ledare på 4mm2 så jag installerade ett litet Hagerskåp med HB, JFB och 3x16A dvärgbrytare (är behörig elektriker). Känns skönt att slippa springa till huset när man trippat en brytare. :)
Ser fram emot ett utförligt test och en rapport här på forumet. Blev det med alla tillbehör?
 
vectrex skrev:
Då förutsätter jag att du kunde få den med trefasmotor?
Nej, den är en vanlig 230V. Jag har dock inget behov av 3-fasmotor. Skulle det dyka upp ett behov så har jag en gammal 3-fas ASEA med remskiva jag kan modda Axminstern med.

Bart: Självklart kommer en tråd med test. :) 2-3 veckor skulle det ta för den att komma hit plus lite ihopskruvande och finjustering av den.
 
  • Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.