Vad står det om att man inte får fästa altanen i huset???
 
Micke_BKRD skrev:
Vad står det om att man inte får fästa altanen i huset???
Jag antar att de menar att man inte ska borra i grunden. Det kan ju tänkas att man borrar i betongen och fäster bärlinor där, men då kan det spricka och grundtillverkaren kan inte längre garantera att det är tätt.
Att fästa en bärlina i syllen borde väl inte vara något problem.
 
Ahh då är jag med. Tyckte det verkade lite underligt.
 
Börjar bli dags att måla vår carport, hur gjorde ni?

Räcker två omgångar med "husfärgen" som vi fick några burkar över av (huset var redan målat när det kom, men vi fick några burkar färg).

Läser annars om en omgång grundfärg och toppstrykning lr något sånt?
Hur har ni gjort?
 
täckfärg akryl heter färgen som står i våra garderober...
 
iloveyou skrev:
Börjar bli dags att måla vår carport, hur gjorde ni?

Räcker två omgångar med "husfärgen" som vi fick några burkar över av (huset var redan målat när det kom, men vi fick några burkar färg).

Läser annars om en omgång grundfärg och toppstrykning lr något sånt?
Hur har ni gjort?
Vad är det för material på carporten? trä? På våra omålande dörrar (furu) grundade jag först en gång och därefter två gånger med samma färg som huset. Ser skitbra ut fortfarande efter 6 år. Tänk på att använda rätt sorts roller bara för ett perfekt resultat.

/H
 
iloveyou skrev:
Börjar bli dags att måla vår carport, hur gjorde ni?

Räcker två omgångar med "husfärgen" som vi fick några burkar över av (huset var redan målat när det kom, men vi fick några burkar färg).

Läser annars om en omgång grundfärg och toppstrykning lr något sånt?
Hur har ni gjort?
oljade ändträt' och sedan 1 ggr grund, 2ggr täck.
 
Hej.

Jag har fått en kalkyl med ett totalpris på ca 2,7 milj. Huset är ett enplans villa Vetlanda. I priset är alla tänkbara kostnader medräknade, tomten hade vi redan. Vi har också räknat med de allra flesta tillvalen som man kan göra när man bygger Smålandsvillan. I priset ingår även ett dubbelgarage på platta. Det enda vi behöver göra är att måla sista strykningen.

Ni som byggt villa Vetlanda el liknande Smålandsvilla; vad säger ni om priset ?

Mvh

Berne
 
Berne: Det verkar rimligt tycker jag!
 
iloveyou skrev:
Börjar bli dags att måla vår carport, hur gjorde ni?

Räcker två omgångar med "husfärgen" som vi fick några burkar över av (huset var redan målat när det kom, men vi fick några burkar färg).

Läser annars om en omgång grundfärg och toppstrykning lr något sånt?
Hur har ni gjort?
Garaget leverars skyddsgrundat vilket innebär du bör gå på med en grundning och sedan 2 strykningar med din täckfärg.
 
clamat skrev:
Garaget leverars skyddsgrundat vilket innebär du bör gå på med en grundning och sedan 2 strykningar med din täckfärg.

Vi målade vårt garage en gång förra sommaren med den färgen som skickades med (vårt hus var med färdigmålat) och jag tror det räcker till ytterligare en strykning.
 
När man beställer inflyttningsfärdigt från smålandvillan levereras huset grundat och färdigstryket 1gång. Normalt använder man väl sig av en grundning och 2 färdig strykningar vilket innebär att bör gör en färdigstrykning till på huset.

Vårt garage från SMV leverades skyddsgrundat. Det är möjligt att SMV tycker att denna grundningen räcker(själv tycket jag det såg tunnt ut). Vi grundade därför vårt garage igen och gjorde sedan två färdig strykningar.
 
clamat skrev:
När man beställer inflyttningsfärdigt från smålandvillan levereras huset grundat och färdigstryket 1gång. Normalt använder man väl sig av en grundning och 2 färdig strykningar vilket innebär att bör gör en färdigstrykning till på huset.

Vårt garage från SMV leverades skyddsgrundat. Det är möjligt att SMV tycker att denna grundningen räcker(själv tycket jag det såg tunnt ut). Vi grundade därför vårt garage igen och gjorde sedan två färdig strykningar.


Numera så levereras Smvs villor endast grundade.
 
Okej
 
Igår skrev vi på kontrakten med Smålandsvillan, hoppas nu att allt rullar på som det ska!
Det blev en Villa Kalmar, 2012's utförande med två takfönster istället för kupa... Kommer bli riktigt bra! =D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.