JohannaDaniel: Hoppas allt går bra idag, lycka till!
 
Hej alla idag kom huset som förväntat :) allt gick jättebra! Helt otroligt hur snabbt de sätter ihop huset! Vi hade tur med vädret också. Vi tog kort och filmade och det var även en fotograf där som fotade hela jobbet och vi ska få kopior sen. SUperbra!
Vi smög in i huset och kikade medans de satte dit taket. SÅå kul att se det i verkligheten. Allt kändes jättebra och det var precis som vi hade tänkt oss. Sån skillnad mot de äldre husen. I och med att väggarna är tjockare så tillkommer en massa saker som man inte tänkt på innan. Fönsterbräderna bli ju djupare bland annat!
Ska försöka lägga in lite kort här med så ni får se! Men jag kan tala om att det var många nyfikna själar och tittade på huset! Hehehe roligt!! Nu räknar vi dagarna tills slutbesiktningen och tills vi får nycklarna!! Åahhhh :):)

Ha en trevlig helg alla!!
 
JohannahDaniel skrev:
Hej alla idag kom huset som förväntat :) allt gick jättebra! Helt otroligt hur snabbt de sätter ihop huset! Vi hade tur med vädret också. Vi tog kort och filmade och det var även en fotograf där som fotade hela jobbet och vi ska få kopior sen. SUperbra!
Vi smög in i huset och kikade medans de satte dit taket. SÅå kul att se det i verkligheten. Allt kändes jättebra och det var precis som vi hade tänkt oss. Sån skillnad mot de äldre husen. I och med att väggarna är tjockare så tillkommer en massa saker som man inte tänkt på innan. Fönsterbräderna bli ju djupare bland annat!
Ska försöka lägga in lite kort här med så ni får se! Men jag kan tala om att det var många nyfikna själar och tittade på huset! Hehehe roligt!! Nu räknar vi dagarna tills slutbesiktningen och tills vi får nycklarna!! Åahhhh :):)

Ha en trevlig helg alla!!
Hej

hur mycket djupare fönsterbräder har du då?*nyfiken*
 
Grattis!
Så kul med ert hus!
mvh Fialotta
 
JohannahDaniel: STORT GRATTIS! Kul att huset verkar så bra, vi ser med spänning fram emot bilder :)
 
JohannaDaniel: Va kul att det gick så bra och att det känns rätt! Ser också fram emot bilder :)
 
Roggan:
Fönsterbräderna är hela 7 cm djupare. Det är ganska mkt. Jättebra tycker jag för jag tyckte fönterbräderna i de "gamla" husen är lite väl smala! :)

Ja, jag lovar att det kommer lite bilder inom kort :)
 
7 cm enligt vår säljare. Har dock inte mätt dem själva så det får man väl ta med en nypa salt. Men djupare såg vi att de var!

Sen ni alla som väntar på Nybro, vi mätte köket igår. Vill ju så gärna ha en HEL bönkskiva utan skarvar och har inte fått tag på en som är 412 cm lång. Men så igår tänkte vi kontrollmäta och vårt kök är bara 409cm långt. Ganska bra tycker vi för då kan vi ha en hel bänkskiva :):)
 
hej!
ni som påbörjat era ovanvåningar vad har ni för pris från vvsaren?
Vi har fått en offert på 25 papp och funderar på om det är bra eller dåligt???
Det innefattar då alla rör men inga blandare, element eller dyl. Såklart även allt arbete ...
fialottabus
 
fialottabus skrev:
hej!
ni som påbörjat era ovanvåningar vad har ni för pris från vvsaren?
Vi har fått en offert på 25 papp och funderar på om det är bra eller dåligt???
Det innefattar då alla rör men inga blandare, element eller dyl. Såklart även allt arbete ...
fialottabus

Låter ganska mycket när vi byggde våran övervåning på västevik pröjsade vi vvs nisse 7000 med allt matrial
 
JohannahDaniel skrev:
Hej alla idag kom huset som förväntat :) allt gick jättebra! Helt otroligt hur snabbt de sätter ihop huset! Vi hade tur med vädret också. Vi tog kort och filmade och det var även en fotograf där som fotade hela jobbet och vi ska få kopior sen. SUperbra!
Vi smög in i huset och kikade medans de satte dit taket. SÅå kul att se det i verkligheten. Allt kändes jättebra och det var precis som vi hade tänkt oss. Sån skillnad mot de äldre husen. I och med att väggarna är tjockare så tillkommer en massa saker som man inte tänkt på innan. Fönsterbräderna bli ju djupare bland annat!
Ska försöka lägga in lite kort här med så ni får se! Men jag kan tala om att det var många nyfikna själar och tittade på huset! Hehehe roligt!! Nu räknar vi dagarna tills slutbesiktningen och tills vi får nycklarna!! Åahhhh :):)

Ha en trevlig helg alla!!
Hej! Grattis va kul!!! Ser också fram emot bilder!
 
JohannahDaniel: Hur har det gått för er? När är erat tillträdesdatum?
 
MissZmily: Än så länge går allt bara bra. Besiktningen är imorgon. Och vi hoppas allt går igenom så vi får våra nycklar.

Jag lovar att jag ska lägga upp lite bilder snart. Korten är för stora för att lägga in här och har har inte funnit tid och ro för att minska dem. Men i veckan ska jag ta mig tid!

Hur går det ör er?
 
JohannahDaniel skrev:
MissZmily: Än så länge går allt bara bra. Besiktningen är imorgon. Och vi hoppas allt går igenom så vi får våra nycklar.

Jag lovar att jag ska lägga upp lite bilder snart. Korten är för stora för att lägga in här och har har inte funnit tid och ro för att minska dem. Men i veckan ska jag ta mig tid!

Hur går det ör er?
Hoppas besiktningen går bra imorgon! Ska bli kul att se bilder då Nybro är helt ny och man inte sett den i verkligheten.

För oss går det mesta bra, byggsamråd om en vecka och sen sparkar vi igång markarbetet. Ska bli så skönt när man börjar se någonting hända på tomten.
 
Lite uppdatering från vårt bygge:

Har idag varit några och fixat lite på vår tomt. De har gjort en exakt utsättning av hus och garage, kollat färväg för husleveransen och sen var några kommungubbar där samtidigt och fickade v/a så det har vi tillgång till nu. Blir förvånad över att det kan gå så snabbt ibland för kommunen, skickade anmälan av v/a förra söndagen och en vecka senare är det klart! Skönt att något kan gå snabbt! :)

Hur går det för er andra?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.