hsd
Kanalkarusellen dyker upp, nästan, årligen då olika tvleverantörer int kommer överens med tvproduktionsbolagen
Just nu är det Telia och Viasat som inte lyckats komma överens
Tidigare år har liknande "konflikter" resulterat i någon vecka utan några kanaler sedan har det återgått till det vanliga
 
  • Gilla
Smeafan och 1 till
  • Laddar…
Kanske jag som upplevt fel men känns som det oftast är Telia inblandat i dessa turer. Dom har så klart en motivation med att dom äger TV4-koncernen och vill få folk från viaplay till Cmore.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
hsd
Både Comhem och tele2 har varit där, och dessa tv är ju en numera
 
Detta kommer bara att leda till att alla utom sport fantaster kommer att byta till streamat.
Kanske ev några äldre som inte orkar lära sig hur streaming fungerar som kommer att ha kvar "gammel TV" med kanaler etc etc

Så ... mao Telia vill inte ha TV kunder, viaplay vill eg inte ha det heller. (iom att alternativet är inte som tidigare att man byter från viaplay till Cmore eller så, utan att man förvinner bort från gammelTV koncepet totalt)
Märkligt resonerat av de båda oavsett.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
hsd
Yepp och i förlängningen med minskat antal tittare så sjunker reklamintäkterna
 
Detta kommer alltså inte påverka Viasat Motor i Telias utbud?
 
hsd
Viasat kanaler (även vaisat motor) ,3an, 6an ,8an, 10an är det som ryker , om det sker.....
 
Redigerat:
hsd
På Viaplay i oktober: 127 nya filmer och serier får premiär
 
Har länge kört Telias paket Lagom och dessutom Viaplay utöver det eftersom jag följer Premier League. För någon månad sen ringde Telia med ett erbjudande om ett stort sportpaket med både Viasat och Cmore till ungefär samma peng jag betalade innan. Tyvärr med en bindningstid på ett år. Nu plockar de alltså bort min Premier League-fotboll men jag är fast i avtal i 8 månader till? Kan det stämma?
 
hsd
Nu har vi inte alla fakta på bordet men om ni kommer ihåg jättebråket mellan telia och tele2, där bla tv4 skulle svartna, så var det inte enbart frågan om slantarna utan en fråga om tillgänglighet,
Tex har jag ett knippe Viasat kanaler i Telias stora paket, som inte kan spelas i efterhand och det kan finnas krav på detta i och med ny avtalsperiod
 
hsd hsd skrev:
Nu har vi inte alla fakta på bordet men om ni kommer ihåg jättebråket mellan telia och tele2, där bla tv4 skulle svartna, så var det inte enbart frågan om slantarna utan en fråga om tillgänglighet,
Tex har jag ett knippe Viasat kanaler i Telias stora paket, som inte kan spelas i efterhand och det kan finnas krav på detta i och med ny avtalsperiod
Jo precis, i regel vill kanalbolagen få mer betalt samtidigt som de inför begränsningar kring streaming, "inspelning" och visning via appar etc, och operatörerna vill behålla allt som ingick i förra avtalsperioden men betala mindre. Lägg till det lite fulspel från båda parter i slutet av avtalsperioden..
 
Ja, det ska bli intressant hur Telia ska kompensera kunderna om de inte får till ett avtal.

Jag har några av Viasats kanaler i mitt utbud. 3,6,8 och 10, vilket motsvarar en sjättedel av de jag har tillgång till och en fjärdedel av de kanaler jag brukar se på.

Mitt abonnemang är bundet drygt ett år till och jag misstänker starkt att det inte går att säga upp bara för att några kanaler försvinner.

Hoppas jag får Britbox som kompensation. Det är i stort sett det enda i Telias övriga utbud jag skulle kunna tänka mig. Sport- och filmkanaler som C More och HBO lockar mig inte särskilt mycket.
 
  • Gilla
vikfri
  • Laddar…
hsd
Tidigare har de ersatt med andra kanaler i perioden då avtalet inte klarats upp , har nåt svagt minne av SBS å kanal 11 ,förvisso har det varit, i mina ögon, ointressanta ersättnings kanaler
Vid något tillfälle har man kunnat säga upp trots bindningstid , vet inte hur de ställer sig nu
 
Jag sitter på kanalpaket stor med all sport från c-more och viaplay. Nu tar dom snart bort alla viaplay kanaler. Man undrar vad som dom kommer att ge mig för kompenstionskanaler då jag redan har alla övriga kanaler och streming, HBO och Skyshowtime. Är det nån annan som har samma paket och hart fått nån mer information?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.