Paul - uppmanar du verkligen TS att bryta mot stadgarna? De måste ha styrelsens tillstånd innan de börjar. :)
Däremot ska de ignorera ordf. och ta det med styrelsen.
 
  • Gilla
-Andy-
  • Laddar…
sunqan skrev:
Paul - uppmanar du verkligen TS att bryta mot stadgarna? De måste ha styrelsens tillstånd innan de börjar. :)
Däremot ska de ignorera ordf. och ta det med styrelsen.
Läs gärna mitt inlägg en gång till !

Jag uppmanar INTE någonstans TS att bryta mot stadgarna utan bara att ignorera ordföranden !!
En ordförande har ingen bestämmanderätt.

Dessutom är det första gången under mina 10 år i branschen jag hört talas om att man ska ha tillstånd att renovera ett badrum i en bostadsrätt och jag har renoverat måååånga genom åren och mina kollegor likaså men där har aldrig krävts några tillstånd så det verkar lite väl överdrivet.
 
Kör så det ryker :D

Och sen finns det tom föreningar där föreningen äger golvbrunnen och kräver att de ska få byta brunnen innan arbetet kan fortsätta.

De flesta föreningar i stockholm verkar dessutom ha som krav att arbetet utförs av en firma med rätt certifieringar (gällande) och av rätt personer samt att man kräver våtrumsintyg när arbetet är klart.
 
Redigerat:
Ja, men det betyder inte att det är en uppmaning att bryta mot stadgarna ;)

Här nere i södern har jag aldrig varit med om detta iaf utan snarare så är det så att BRF ofta bekostar brunnsbytet i samband med renovering, men aldrig att de haft synpunkter på att man flyttar golvbrunnen. :x

I 9/10 badrum som renoveras i gamla lgh så ligger ju brunnen mitt i rummet med anledning av att det stått ett inkaklat badkar och när man numera vill ha dusch så är det en självklarhet att man flyttar brunnens placering och det är ingenting som har någon inverkan på avloppets funktion så det är bara löjligt att ens nämna det som ordföranden i detta fallet gjort och förmodligen är han totalt oinsatt i hur det fungerar med renovering av våtrum också. ;)
 
Där är vi överens :)
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Dessutom är det första gången under mina 10 år i branschen jag hört talas om att man ska ha tillstånd att renovera ett badrum i en bostadsrätt och jag har renoverat måååånga genom åren och mina kollegor likaså men där har aldrig krävts några tillstånd så det verkar lite väl överdrivet.
Har ni verkligen kollat att det inte behövs tillstånd eller har ni bara "kört så det ryker"?

Det är väl ganska vanligt att det står i stadgarna att man behöver styrelsens tillstånd vid omfattande förändringar (som flytt av en golvbrunn till exempel).
 
  • Gilla
-Andy-
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.