Jag skulle uppskatta en betaltjänst för arkitekthjälp. Säg att man skickar foto, ritning och önskemål. Arkitektförslagen presenteras ”mörkade” så man får lösa ut de i olika steg både för den som sökt samt för andra som är intresserade av liknande projekt. Sen kan hantverkare ge anbud på jobben. Byggahus skär förstås lite emellan för sitens finansiering.
 
Hemma hos reportage hos kändisar som bygger och inreder själva.
 
Jag skulle vilja att man kan lägga upp bilder och tipps i ett register på användarnivå. Typ som när man gör en datingprofil, då är det vi som användare som gör hela jobbet med att göra en datsbas.
Det gör det lätt att göra en sökbar datsbas med tex jag har renoverat kök och under där kan jag skriva in att jag rev en vägg och då kan man enkelt söka på renovera kök riva vägg. Jag har bytt fönster och efter den frågan så står det villken leverantör jag använde mig av tex mockfjärds. Sedan kan användaren skriva sina erfarenheter med den leverantören.
 
J
Jag hade velat ha något som så enkelt som en egen underkategori för 3D-skrivare, nu när dom blir mer och mer populära så hade det varit bra att ha ett speciellt ställe att diskutera dom och vad man kan använda dom till :)
 
Tycker att Köpes/Säljes skulle kunna utvecklas.
- Möjlig matchning på avstånd mellan mej och motparten.
- Kampanjerbjudande från leverantörer.
- Outlet från leverantörer av utgående produkter?
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
NU kan jag passa på att önska mig en utökning av sökfunktionen. Jag vill kunna datumsortera träffarna på min sökning eller kanske till och med välja träffar inom ett visst datumintervall. Sökte till exempel nyss på naturkyla och fick 282 svar. Tyvärr kan jag inte se i träfflistan när tråden var aktiv och det som gällde 2009 är förmodligen inte så aktuellt idag.
:geek: (infonörd)
 
Jag skulle gärna se en liten avdelning för "återvinning" där man kan inspireras av varandras tokiga/roliga/fiffiga lösningar då det gäller olika typer av återbruk/uppfinningar/användning av saker på andra sätt än de från början var avsedda för.
 
Ni har ju en utmärkt "svarta lista", men vore det inte trevligt med en omvänd lista där man kunde lyfta fram seriösa, trovärdiga, prisvärda, kunniga hantverkare som ett komplement. Den kanske kunde fungera som tripadvisor...."handimanadvisor"! Tänker att det är roligare att lyfta fram det som är bra än att fokusera på det som är mindre bra :)
 
D09
*En del i forumet där man kan lägga upp bilder på projekt etc och sedan kan hantverkare lägga ett bud på det. Typ öppen gratis förmedling.

*Möjlighet att kunna ringa andra medlemmar utan att ge ut nummer. T ex om något moment ska förklaras tydligare.

* Starta veckans problemlösning. Dvs highlighta någons bekymmer och låt ämnet hoppa mellan forumets delar.
Bästa svar ger en vinst av något slag.

* Lotta ut byggahuskläder. T-shirtarna var uppskattade

* Gör en undersökning på hur bekant byggahusforumet är bland hantverkare, byggbolag etc etc
 
Jag hade gärna sett en artikelserie som sträcker sig från, låt säga 1900-talets början och fram tills nu med olika vanliga hustyper och vad som karaktäriserade dessa genom alla tidsåldrar. Såväl utseendemässigt som byggnadstekniskt. Gärna med lite information om hur man tänkte, vad som ansågs viktigt för boendekvalitén samt vilka tekniska lösningar som var aktuella då. Jag tänker främst på villor för "vanligt folk".

Anledningen är att jag (byggnadsingenjör) ofta tycker mig se folk som desperat letar och hittar ett hus i ett "dugligt läge" samt bygger om det totalt så att det tappar allt det som huset var tänkt att ha när det var nytt. Alltså inte en renovering, utan snarare att man köpte fel hus från början sen försöker anpassa det så gott det går så att det blir varken nytt eller gammalt när man är klar. Dessutom inte sällan utan skador pga. utbytta värmesystem, våtrum mm.
 
Min sambo som gärna spenderar tid i mitt snickeri vill ha nya hörselskydd med musik i. Så ni kan se det så här; Ju bättre min sambo trivs i snickeriet desto mer kan jag snickra och desto fler byggtrådar får ni i möbelsnickeriforumet:)

Person med hörselskydd sitter och stickar i ett snickeri fyllt med verktyg.
 
  • Gilla
4star
  • Laddar…
Jag skulle vilja se taggar på artiklar och foruminlägg så att man snabbt kan filtrera fram den information och inspiration man söker. Om jag till exempel vill lära mig mer om växthus vill jag kunna klicka på den taggen och få fram alla inlägg och artiklar som handlar om det
 
Jag skulle vilja filtrera bort användare som svarar på frågor i många avdelningar, och istället få inläggen från de som svarar inom ett eller några få områden. Den eller de som svarar inom ett område känns mer att lita på och kan vara expert inom det som t ex Krilleman i VVS-avdelningen.
 
K Kurtivan skrev:
Jag skulle vilja filtrera bort användare som svarar på frågor i många avdelningar, och istället få inläggen från de som svarar inom ett eller några få områden. Den eller de som svarar inom ett område känns mer att lita på och kan vara expert inom det som t ex Krilleman i VVS-avdelningen.
Men hur ska det då gå för oss som har synpunkter på det mesta...? Och vet allt och kan allt...? :oops::surprised:
 
  • Gilla
4star
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Men hur ska det då gå för oss som har synpunkter på det mesta...? Och vet allt och kan allt...? :oops::surprised:
Det är alltför många som uttalar sig fast dom inte vet, det håller du säkert med om :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.