Spännande!! Vi ska nog ta en sväng förbi Irsta i slutet av maj o se hur det går för er!!
 
Redan nu kan man se att det kommer bli en grund och i slutet av maj så kommer du/ni kunna se ännu mer. Det är mindre än två veckor till husleverans nu.
 
Nu står huset på plats. Idag restes huset och imorgon fortsätter de arbetet med återstående delar av takstolar, takkupor och så vidare.

Gud vad roligt!

:D
 
Grattis till alla "Arkitetkt" ritade Mällarvillor... är inte alla hus arkitektritade!?? :-?

Vad beträffar entreprenadformer så är väl Mälarvillan endast en materialleverantör som dessutom inte är ansluten till branschorganisationen!? :-?

Hoppas att just Ni erhåller det hus ni köpt... tyvärr har inte alla fått det! ...men som svensk lag säger är ingen skyldig förrän han dömts!! :)






 
Villan är precis så som vi ritat den tillsammans med vår arkitekt.

Att mälarvillan endast är en leverantör av stomme och material stämmer. De åtar sig inte hela jobbet men klassas ändå som en "hus leverantör" då de levererar ett HUS. Vi är jättenöjda och har absolut inget att klaga på. Annat är det med andra leverantörer som vi varit i kontakt med.

Alla hus är inte arkitektritade, visste du inte det? ;)
 
Robert_Maria skrev:
Villan är precis så som vi ritat den tillsammans med vår arkitekt.

Att mälarvillan endast är en leverantör av stomme och material stämmer. De åtar sig inte hela jobbet men klassas ändå som en "hus leverantör" då de levererar ett HUS. Vi är jättenöjda och har absolut inget att klaga på. Annat är det med andra leverantörer som vi varit i kontakt med.

Alla hus är inte arkitektritade, visste du inte det? ;)
Nog tror jag den blev "precis" som ni ritade den!! Men det betyder väl inte att det är rätt!? :-?

Och som jag skrev tidigare så är en leverantör endast en leverantör, om ni vill kalla komponenter till ett hus för HUS så är det helt okej för mig, ingen större juridisk betydelse.

Sen vill jag nog vidhålla att alla hus är arkitetkt ritade då vem som helst kan titulera sig "arkitekt". Arkitekt SAR t ex betyder att man har en arkitekt utbildning.
 
Ensomvet skrev:
Sen vill jag nog vidhålla att alla hus är arkitetkt ritade då vem som helst kan titulera sig "arkitekt". Arkitekt SAR t ex betyder att man har en arkitekt utbildning.
Du menar på precis samma sätt som att alla bilreparationer utförs av bilmekaniker, alla bilar framförs av chaufförer, allt som målas utförs av målare och att alla idiotiska foruminlägg skrivs av journalister?
 
@ Ensomvet

Tänk om du "som vet" (skratt) kunde ta och skriva vad det du egentligen vill ha sagt. Du går som en katt kring het gröt. Vill du insinuera något får du nog vara lite tydligare i det du skriver.

 
Robert_Maria skrev:
@ Ensomvet

Tänk om du "som vet" (skratt) kunde ta och skriva vad det du egentligen vill ha sagt. Du går som en katt kring het gröt. Vill du insinuera något får du nog vara lite tydligare i det du skriver.
Haha... alltid lika roligt att retas lite med folk. ;)
 
Hej

Vi är en familj på 2 vuxna ,en 2-åring och en på G. Vi ska till och börja bygga vår Fiskarheden villa (Doppingen) i höst.Grunden börjar vi med i augusti,sen fixar vi garaget och vecka 43 kommer huset! Det är en lång väntan.... Vi ska bygga i Arboga.

Skruttgumman
 
Hej Skruttgumman

Var i Västeråstrakten skall ni bygga?
 
Hej

I Arboga ska vi bygga, det ligger mellan Västerås och Örebro. Tar ca 30 min från Västerås.
 
Född i Västmanland som man är så har man koll på var Arboga ligger. ;) ;)
 
Det var länge sedan jag hörde av er Västeråsabyggare. Hur går det för er?
 
Vi ska bygga utanför Västerås, i Haraker. Vi bygger Mälarvillan o huset kommer om mindre än en vecka, Måndag 26 juni.. Ska bli kul, man vet vad man har framför sig ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.