E
Bra jobbat. Ser riktigt fint ut.
 
  • Gilla
Viktorbyggahus
  • Laddar…
V Viktorbyggahus skrev:
Golvet är torrt och bra. Huset dränerades för 15 år sen. Vi har haft den röda mattan på golvet i 4 år nu utan fuktgenomslag, mögeldoft, eller fällningar. Så jag tror egentligen golvet är torrt och bra och det inte är något risk. Men ska hålla koll.
Att spackla källaryttervägg med sandspackel eller måla källaryttervägg med vanlig väggfärg är egentligen heller inte bra ur fuktsynpunkt, så en årlig inspektion är rekommenderat 🙂

Vilket lyft det blev!
 
  • Gilla
Viktorbyggahus
  • Laddar…
Kanonfint! Vilket lyft!

Undvik dock mattor direkt på betonggolv i källare, samt när ni monterar golvlister så montera dessa 1-2 mm från golvet så ev fukt kan luftas ut.
Alt ventilerade golvlister. Så

edit, såg att ni skrivit att ni hade haft det innan så borde väl inte vara några problem, mycket sådant beror ju på hur tomten lutar osv osv.

Har satt in torrboll i min matkällare (i varje rum i min källare) under sommaren för att få bättre inomhusklimat. Plus kör avfuktare då o då.
 
  • Gilla
Viktorbyggahus och 1 till
  • Laddar…
Nu har vi fått in sista detaljerna med ny taklampa, en ny ullmatta och lådor. Lite saker ska vi få in och sortera.
 
  • Ett organiserat förråd med hyllor, köksartiklar och fönster. LED-spotlights belyser rummet. Neutralt färgschema.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mickeforsberg och 7 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.