Mikael_L
Ja det där var listiga grejer. :)

Avskiljs verkligen även det fina slipdammet?

Använder du alla stationärt. En del behöver nog kunna ta med sin avskiljare till arbetsstället där det ska slipas, bilas, sågas osv.
 
Fler än jag som kommit på tanken att använda en vanlig kon, ser jag :) (y)
 
Lostmoose skrev:
Jag gillar konen, hur tycker du att den fungerar jämfört med de andra?
Ser ingen skillnad ,men den är lättast att tillverka,har inte kört alla så mycket än,men alla funkar över förväntan
 
Mikael_L skrev:
Ja det där var listiga grejer. :)

Avskiljs verkligen även det fina slipdammet?

Använder du alla stationärt. En del behöver nog kunna ta med sin avskiljare till arbetsstället där det ska slipas, bilas, sågas osv.
Nja 100% tror jag inte någon klarar,jag använder stationärt men den med vägkonen ar ju lätt att ta med sig,allt är delbart
 
thomasx skrev:
Fler än jag som kommit på tanken att använda en vanlig kon, ser jag :) (y)
Hej har du Julas kon eller större typ vägverket/vägarbeten ?
 
Lite uppdatera den är nog så att suget på grovis bör anpassas så att stort sug kräver större Cyklon/föravskiljare så inte ut o inlopp kommer för nära varandra,kommer dom nära så drar suget lättare till sig damm o dyl
jag testade den lite med Julakon filtrerpapper blev obetydligt brunt inget synligt i grovis
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Ny har jag köpt en MV6 den kostade precis under 2000 Kr. Någon har skrivit tidigare i tråden att slangen är för kort men om man köper ett bilvårdkit så får man förutom ett antal munstycken även med en förlängningsslang. Fast de tar ganska bra betalt för kittet.

Grymt bra sug i MV6-an jämfört med min flitigt använda 10-15 år gamla Kärcher som i och för sig fortfarande fungerar men är ganska misshandlad.
 
Beställde precis en Einhell TH-VC 1820 S från bolist på extra priset.
Hoppas verkligen att den hållet måttet.... Ville köpa Dustex 25an, men då det bara är köket kvar i lilla ettan och vi inte har planer på att flytta särskilt snart blev den för svårmotiverad..
Någon som har provat Einhellen?
 
Eld skrev:
Ny har jag köpt en MV6 den kostade precis under 2000 Kr. Någon har skrivit tidigare i tråden att slangen är för kort men om man köper ett bilvårdkit så får man förutom ett antal munstycken även med en förlängningsslang. Fast de tar ganska bra betalt för kittet.

Grymt bra sug i MV6-an jämfört med min flitigt använda 10-15 år gamla Kärcher som i och för sig fortfarande fungerar men är ganska misshandlad.
Hej,
Kärcher har även en 3,5 meters slang. Ca 250 kr på tyska Amazon. Kanske ett alternativ till bilvårdskitet?

Skärmavbild 2016-03-18 kl. 09.40.36.png

Se till att det är samma artnr som på bilden då den förra 3,5m är ersatt av denna.
 
Hittade idag en kärcher MV 4 premium för 799kr va nedsatt pga att kartongen va lite skadad. Den måste väl funka för hobbybruk som till bilen, garaget och sånt?
Jag kan hitta den som billigast för 1100kr
 
Funderar på att köpa Nilfisk Aero 26-2L PC, kan man köra den utan påse?
 
Gör inte om mitt misstag. Köp inte en Nilfisk.
 
thomasx skrev:
Gör inte om mitt misstag. Köp inte en Nilfisk.
Varför inte då? just den där modelen verkar bra annars.
 
Mr Lemonoue skrev:
Funderar på att köpa Nilfisk Aero 26-2L PC, kan man köra den utan påse?
Har haft min i 2år nu genom en renovering och är nöjd. Suger riktigt bra och funkar bra med semi manuella filter rengöring. Så performance mässigt är den topp, klart bättre än Festool MIDI som jag testat tidigare och och minst lika bra som Festool CTL 26. Det enda jag är missnöjd med är att munstycket lossnade från slangen vilket är ett klart minus men åtgärdade det med silvertejp.Gick aldrig tillbaka med det problemet så har inte gett dem en chans att fixa det.

Så med reservation för bristande plastkvalite i anslutningen mellan slang och munstycke så är jag helnöjd.
 
Starkis skrev:
Har haft min i 2år nu genom en renovering och är nöjd. Suger riktigt bra och funkar bra med semi manuella filter rengöring. Så performance mässigt är den topp, klart bättre än Festool MIDI som jag testat tidigare och och minst lika bra som Festool CTL 26. Det enda jag är missnöjd med är att munstycket lossnade från slangen vilket är ett klart minus men åtgärdade det med silvertejp.Gick aldrig tillbaka med det problemet så har inte gett dem en chans att fixa det.

Så med reservation för bristande plastkvalite i anslutningen mellan slang och munstycke så är jag helnöjd.
Låter bra, funkar den att köra påse?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.