Jag håller med Blund. Byt ventilhusen innan du köper nya termostater så slipper du framtida problem med krånglande ventilhus.
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
jag har med gamla Damixatermostater och slotsvred i källaren. Byter alla ventiler och termostater nu. 3/4 alltiohopa utom en.

Håller med om att det är värt att byta hela ventilen istället för bara termostaten. lätt att göra själv dessutom.

Gammal vitmålad radiatorventil och termostat mot en trävägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ny termostat på radiator med kopplingsdetaljer mot en trävägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gammal radiator med ny termostatventil monterad på rörledning mot en trävägg i en källare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gammal Damixa termostat monterad på en vitmålad radiator, redo för utbyte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser bra ut!

Jag har 3/8 rör. Kan någon länka ventil med passade termostat så jag kan beställa :) vill veta att de blir rätt!

Tack för alla svar
 
Kolla på Rinkaby Rör. Dom har bra utbud och kunnig personal som kan hjälpa till.
 
Dom har bra grejer men vad jag vet har dom ingen personal som hjälper till med vad man ska köpa det är en butik för den som vet vad han ska ha,
 
smurfen72 skrev:
Dom har bra grejer men vad jag vet har dom ingen personal som hjälper till med vad man ska köpa det är en butik för den som vet vad han ska ha,
Om du är intresserad av Danfoss så kan DJ ringa och prata med deras säljare. Jag har haft kontakt med en av deras säljare och han var otroligt trevlig och kompetent. Jag hittade nummer på deras hemsida. De säljer inte produkterna utan hänvisar till återförsäljare men har mycket bra kunskap om radiatorer och uppvärmning. Det kanske kan vara något?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.