Finns många olika men beror vilka krav man har.
Julas billiga föll då direkt som så många andra på att de är svaga och rangliga.
De flesta skryter med kullagrade lådor men de brukar bli tungöppnade ändå med en massa verktyg i.

Så det bästa är ju att känna på dem och se hur de verkar alternativt köpa en facom jet direkt men då blir priset därefter ~7000 +verktyg.
Finare vagn får man nog leta efter.
 
Lite erfarenheter, vagnen funkar ok, men, nedersta lådan går inte att dra ut med mindra att man lutar hela vagnen bakåt och tar tag i hela lådan och drar. Om man enbart tar i handtaget och drar så händer inte mycket eller så drar man sönder handtaget. Känns inte som bra kvalitet på den punkten.
Man kan inte öppna locket på toppen utan att skjuta ner handtaget i botten.
Ibland när man skjuter ned handtaget i botten så fastar det och man får ta i ordentligt för att få loss/upp det igen.
Det krävs tvåhandsgrepp för att skjuta upp/ner handtaget.

Mest störigt är det där med bottenlådan, att den är bökig att öppna.

1100 kan den kanske vara värd, men för +2000 tycker jag man ska kunna förvänta sig lite bättre kvalitet än så här.
 
Mikael_L
Mikael_L skrev:
Aha, köpte du den där Stanley'en som finns/fanns på Hornbach, som K-rauta har för 2179:-
[länk]

Isåfall, hur länge har du haft den och hur hårt har den fått arbeta, eller rättare sagt så är frågan alltså om du tycker den har en nöjaktig kvalitet och klarar av lite mer mobilt jobb?
Ja, det är nog samma som jag har, köpte den på Hornbach för 1195, enligt bild på länken nedan ;)

Njae, jag är inte helt nöjd med kvaliteten, men visst, den duger väl. Jag tillhör ju den där gruppen som föredrar Festool för hemapul... ;)

Jag har väl haft min ca 1 år, hjulen funkar fint, men är hårdplast och har grov mönstring, så det låter som fasiken när man drar den, som på så många sådana här grejer helt i onödan.
Saknar några bra handtag på sidan för att enkelt kunna lyfta hela vagnen i/ur bilen.

De två utdragbara lådorna i mitten är hela vagnens behållning, de funkar bra och är smidiga.
Prova att dra ut och stänga nedersta lådan med något tungt i några gånger i butik, och se hur det känns. testa att dra upp handtaget och öppna översta locket. Kan du leva med dessa grejer duger vagnen gott ;)

http://www.byggahus.se/forum/verkty...09-verktygsvagn.html?perpage=9999#post1796282

Edit: Ser nu att det verkar finnas handtag på sidan för att lyfta, misstänker att jag "missat" dem för att de sitter alldeles för högt upp på vagnen för att ge ett bra tag när man ska lyfta vagnen. Får kanske kolla upp det.
 
Redigerat:
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Ja lite förvirrande så finns det två verktygsvagnstrådar, som avhandlar två helt olika slags vagnar.
Undra om någon moderator vill döpa den ena eller andra lite ... kanske inte går/behövs ... vad ska respektive heta då? ... jaja ..


Men i vilket fall så har jag köpt denna modell nu. Kanske kommer en recension så småningom. Påminn mig. ;)
41Dny9r2-1L.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

93220.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

http://www.lindqvist-msk.se/produkt.php?art=93220

(jag köpte inte från lindquist, utan fick en bra deal ifrån kampanj på ahlsells + genom en med konto där)
 
Anna1984 skrev:
Jag gillar att bygga. Och när man bygger vill man ha schyssta grejer :)
Jag har alltid trott du var yrkes. Respect.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.