Min far har 2 kitt med Dewalts 36voltare (byggfirma) och han öser berömm över vertygen varje gång jag träffar honom... Som snickare så brukar han köpa verktyg lika ofta som jag byter underkläder... men nu ligger alla andra verktyg orörda i verkstaden (dom jag inte har fått redan)...

Sågade bla en bänkskiva i mahongny förra veckan med den batteridrivna cirkelsågen..... Inga problem alls....
 
Enda verktyget jag har erfarenhet av här är DeWalts tigersåg, har för mig att det var 18 voltaren och den var hur bra som helst tycker jag. Sågade upp fönster i ett gammalt hus med liggande timmer utan några som helst problem. Alla hantverkare verkar ju mer eller mindre frälsta i DeWalt så det kan ju inte vara skit. Hade en 18v skruvdragare från DeWalt också förresten på mitt gamla jobb, den var hur bra och stark som helst den med. Ångrar att jag inte plockade med mig den...
 
screamin-daemon skrev:
Nope, kör med org. klinga. Kanske nåt fel på min...
Jag kör med original klinga, bl.a. 24mm solitt trä (gammal ekparkett). Jag har också märkt att min bromsat, det verkar ske om träet klämmer åt om klingan lite. Men har man bara stadigt underlag och materialet ligger någorlunda still/fixerat så funkar det bra.
Kan vara värt att kolla upp!

Diskussion batteri vs sladd är rätt meningslös eftersom den är så oerhört subjektiv, men trots att jag gillar batterimaskiner så kan jag nog säga att jag också hade föredragit en festool sladdmaskin i 10 fall utav 9 ;)

Dock vinner man ett gäng poäng när man åker ner till byggmax och hämtar lite småbitar som man kapar upp med medhavd batteri-cirkelsåg!!!! :)
 
Fast det där med sladd är helt beorende på omständigheterna. Jag har rivit ut all el, vvs osv och har helt kala väggar och håller på att bila in ny el installation. Det är så j... jobbigt att hålla på med sladdar bland alla stegar, kaffekoppar och skräp.

Jag har köpt snart en kilometer förlängningskablar, men saknar ändå, jag håller på i stallet också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.