Status
Inte öppen för fler kommentarer.
MathiasS skrev:
Jamen 20 lök på en kamera ÄR ju tokigt. Skärp dig för bövelen.

Vilken blixt ska jag köpa till en 50d föresten?
Haha, det börjar smått och sen rullar det bara på...

Att det är tokigt kan jag hålla med om, men köpte en (D700) ändå (va säger det då om mig :D).

Tänkte skriva en kort rad om blixten, men kort blev långt så det blev ett PM istället för att inte hamna helt off topic ;)

Edit: slog mig just det är ju "fel" märke (borde skaffa nya glasögon,lol) :) så jag kan tyvärr inte hjälpa till så mycket på den fronten.
 
Redigerat:
Danne78 skrev:
Man måste ju ha en Hasselblad annars blir det inga riktiga bilder ;-)
Och 7 såna här högtalare till hemmabion:

[länk]

När man tittar på såna tingestar ter sig en Kapex riktigt snorbillig....
Hassys får nog vara för min del :p men jo en hel del verktyg går nog att få för dom summorna :rolleyes:
 
B
så klart finns det maskiner typ skruvdragare som kan va värd att satsa på.
jag menar typ tvångsblandare, gängpress,betongfräs, tombola.
Visst är det kul med bra maskiner.
vi byggare köper ju inte alla maskiner vi behöver. vi lånar.
 
Jag tror du beskriver ett problem som inte existerar (nu pratar jag inte om ditt exempel med en hilti för att sätta upp tavlor - vilket jag för övrigt tror inte förekommer i någon nämnvärd utsträckning heller). Inte ens här, i verktygsnörderiets högborg så tror jag att särskilt många privatpersoner har tvångsblandare, gängpress, betongfräs eller tombola. Och skulle de ha en sådan maskin så beror det nog oftast på att det trots allt blev billigare än att hyra, sett till totaltkostnaden.
 
jag tror att kanske Byggare Henke är sur på alla hemmafixare som med sina fina verktyg snor jobbmöjligheter för honom.

:cool:
 
Jag tror Daniel_N är sur för att han varken har hilti eller tavlor, och Danne78 är sur för att han inte har några bra högtalare :)

Precis som jag är sur för att jag inte har någon bra grovdammsugare och inte heller någon riktig spånsug ;)

Varför är du sur? :D
 
byggare henke skrev:
så klart finns det maskiner typ skruvdragare som kan va värd att satsa på.
jag menar typ tvångsblandare, gängpress,betongfräs, tombola.
Visst är det kul med bra maskiner.
vi byggare köper ju inte alla maskiner vi behöver. vi lånar.
Så du menar att du sett så många privatpersoner som investerat i tvångsblandare, gängpressar och betongfräsar att du måste starta en tråd om det här?

Nu skojar du allt. :rolleyes:
 
Jag är sur för det är börjar bli förb%¤"#¤ kallt att åka hoj :mad: (börjar bli gammal kanske) :cool:
 
Som svar på första frågan:
Som glad amatör ökar chansen att slutresultatet blir bra om jag har bra verktyg och risken att göra sej illa minskar i samma grad. :)
Att använda billiga verktyg som är för svaga, har taskig balans, glappar i fästen och reglage, är allmänt kladdiga och tunga är bara skittrist OCH det påverkar absolut slutresultatet negativt. :(
Jag har hyrt en bilmaskin på cramo en gång, det tar ca en timme med transport till/från hemma-cramo. Jag jobbar minst 40 timmarsvecka ofta mer och fritiden ska användas till mer än husrenoveringen, jag tjänar 1 arbetstimme varje kväll om jag har egna verktyg, 1 timme är vad jag har till förfogande. :D Men cramo är bra! ;)
Det är coolt med riktiga grejer, det är kul att köpa riktiga grejor och jag ska fan i mej va på topp 10 när jag dör :p ja vill ha mest verktyg å maskiner! :cool:
 
Rund_skruvad skrev:
Jag är sur för det är börjar bli förb%¤"#¤ kallt att åka hoj :mad: (börjar bli gammal kanske) :cool:
Men kan du inte få tag på ett eluppvärmt sälskinnsställ? Har hört att de är populära bland hojåkare.
Kanske kan få napp på grönlands egna köp o sälj site?
Om din lokala mc-krämare inte har det i sortiment alltså.. :D
 
CCPusher skrev:
Men kan du inte få tag på ett eluppvärmt sälskinnsställ? Har hört att de är populära bland hojåkare.
Kanske kan få napp på grönlands egna köp o sälj site?
Om din lokala mc-krämare inte har det i sortiment alltså.. :D
Aha! Ett ämne för min nya hobby (kajak). Du skall givetvis ha en torrdräkt!. Det är helt vindstilla innanför torrdräkten. Det är helt torrt innanför torrdräkten (förutsatt att den andas). Det innebär att du går omkring i din egen lilla klimatzon. Blåst och regn kvittar. Kyla är fortfarande ett problem, men med de andra faktorerna ur spel är det lätt att klä sig rätt. En klädsel duger för ett stort temperaturintervall, och det enda som behövs är att byta lager (det enda lager du har) innanför torrdräkten.

Kan dock vara lite genant att gå omkring i mango-färgad rymddräkt i staden... :)

--- Mats ---
 
Redigerat:
Hänger på Jan-Å´s svar och tillägger:
Med riktiga verktyg är halva jobbet gjort...

Också finns det ju vissa maskiner som helt enkelt bara är "bra-å-ha"... :D

//D.
 
Redigerat:
B
förstår ni blir sura. men ta bort denna tråd då!
daniel. kan skriva här också. läste inte ditt meddelande
 
Vi lever i ett konsumtionssamhälle så varför inte konsumera verktyg o maskiner! Jag har tänt på höstens maskinfärg, Orange, och väntar nu på att mina hovleverantörer Makita och Festool ska komma med vinterkollektionen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.