Tackar för det, har själv smyg kollat i din tråd. Ser bra ut!

Jag har erfarenhet av en 2k färg från Jotun som var med lösningsmedel samt en färg från Hagmans som var 2k men med vatten. För mig lutar det åt färgen från Hagmans men man har ju inte koll på vad som finns idag.
Tänkte hyra slip på Cramo och slipa bort "skinnet" som blir samt putsa till kanterna då man inte når ut med helikotern.
Vad jag har förståt så slipar man eller tvättar bort skinnet med syra, man behöver inte göra båda.

Mathias
 
En del verkar ha legat i ,i sommar.Själv hämtade jag skruvarna till brännarn hos Ståhl idag,så nu ska flisen igång.Panna från Molle åkte in i augusti,men nu börjar ven ta slut.
 
Har visst glömt att uppdatera här...
Golvet är målat nu och värmen igång. Nu är det bara resten ;)

Färgen vart Hagmans 2k
 
  • DSC03771.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC03767.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC03772.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
hej ser ju kanon bra ut det där!
vad fick du pröjsa för hagmans färgen? mvh
 
Jag målade två gånger med Hagmans EPV 5003 Ljusgrå och det kostade strax under 3000kr. Ytan som är målad är ca 45m2.

Pris 4kg 756kr 1kg 215,3kr plus moms
 
Ok, jag målade min platta på runt 90 kvadrat, 3ggr med Biltemas gråa golvfärg och det gick åt lite mindre än 5st "hinkar" tror dom är på runt 5 liter, dvs totalt runt 20-25 liter, totalkostnad 2345kr.
Om jag använt hagmans hade det alltså troligen gått åt runt 5x4kg, pris 4725kr inkl. moms.
Vi får väll utvärdera resultat senare, när jag städat upp efter allt byggande osv.
Jag har än sålänge dragit en 2,5tons maskin över golvet och det blev bara nån knappt synbar repa på nått enstaka ställe så än så länge är jag väldigt nöjd.
Hade varit fint att ha värme i garaget nu! Men det blir det inte än på ett tag för min del :(
God fortsättning i byggandet, ser kanon ut!
 
Jag var oxå inne på biltemas färg men när det inte skillde mer i pris och jag har 12mil enkel till biltema och hagmans säljs i grannhuset till jobbet, så vad göra.

Sen har jag målat ett golv på en bilverkstad där jag jobbade förut med hagmans och det imponerade i hållbarhet.

Bara hoppas att biltemas duger, jag tror inte det ska vara några bekymmer. läst många som varit och är nöjda med det.

Kämpa på du oxå. Kul med folk som bygger verkstad/garaget. Alltid har vi olika lösningar och tankesätt..

Mathias
 
Gammal tråd!! Men nu kanske man kan man få en ordentlig utvärdering utav Hagmans EPV färg samt Biltemas golvfärg utav er som faktiskt haft dem i 7år! :)
 
Biltemas golvfärg ser likadan ut nu som den gjorde veckan efter målning.
Jag slipade och dammsög plattan innan målning, var någon enstaka fläck jag missade med dammsugaren, där släppte självklart färgen, men ska nog inte vara några problem att bättra på, just nu vet jag inte var det var, står säkert någonting i vägen :)
 
Också målat med Biltemas 2k golvfärg, enda jag har att anmärka är att den missfärgas av glykol (om man skulle ha spillt och missat att torka upp...)
 
Låter ju bra med Biltemafärgen.... (y)

Enda nackdelen jag ser där är att dom bara har en kulör att välja på. :thumbdown:

Ni som målat med Hagmans EPV då, är ni nöjda?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.