Kan man från IKEA få tag på samma "ventilgaller" som Vedum kök har till glipan mellan skåp och kyl/skåp och fläkt osv och vad kallas gallret?
 
IKEA skickade med ett ganska fult plastgaller med sitt ugnsskåp. Så det finns, men det var som sagt inte snyggt. Någonstans har jag sett betydligt snyggare galler i metall, men jag minns tyvärr inte var.
 
Jag har använt mig av kromat rutigt plastgaller som eg är raster till lysrör
 
pinebar skrev:
...Någonstans har jag sett betydligt snyggare galler i metall, men jag minns tyvärr inte var.
Såg sådana på K-Rauta häromdagen när jag letade efter något annat. De fanns både i vitt och metall (osäker på om det var rostfritt eller aluminium, eller rentav både och) i olika höjder. Jag hittar dock bara ett på deras hemsida, men det visar i varje fall hur de ser ut: http://k-rauta.se/vvs_4782.htm
 
7310070025302 skrev:
Nej, nej. Kylskåpsgallret på K-rauta är i plast. Vit eller silverfärgad plast:
[länk]
Ok, tack för rättelsen. Det är bara att erkänna att jag tyckte att de såg ut som metall när de hängde där på hyllan ;) Jag letade ju efter något annat så jag kände aldrig på dem... noterade bara att de fanns eftersom jag vet att vi kommer att behöva sådana inom kort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.