Jag har fräst mina egna med 3mm frässtål. På så sätt kan vi ha samma genomgående socklar i hela huset. Arbetet gjordes med hjälp av ett fräsbord från Jula.
Frässtålet är från Cobolt. Testade med Ryobis först men efter två reklamationer köpte jag riktiga grejer och vilken skillnad.
 
  • Färdigfrästa socklar på ett trägolv nära en vit vägg, skapade med eget fräsbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Genomgående sockel fräst med 3mm frässtål i anslutning till ett trägolv och vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Egenfrästa genomgående socklar längs en vägg och ett trägolv som visar hantverkskvalitet och detaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kapten_krok kapten_krok skrev:
Jag har fräst mina egna med 3mm frässtål. På så sätt kan vi ha samma genomgående socklar i hela huset. Arbetet gjordes med hjälp av ett fräsbord från Jula.
Frässtålet är från Cobolt. Testade med Ryobis först men efter två reklamationer köpte jag riktiga grejer och vilken skillnad.
Snyggt. Har tänkt nåt liknande för mina profilerade lister till ett källarrum.

Är det även utfräst på baksidan av listen eller bara spår? Funkar det tycker du?

.
 
Jupp, utfräst bakom ner mot plattan. Fungerar bra - ingen påväxt eller mögel. Har platon under.
 
Ok tack. Då får jag dra fram fräsen i helgen. Har inte så många meter list men lika bra att göra det ordentligt.
 
  • Gilla
Pontus Pohl och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
[bild]

Sådana använde vi när vi byggde sovrum i garaget.
minns du tillverkare på dessa? hittar inget när jag googlar.
 
K Kris1 skrev:
minns du tillverkare på dessa? hittar inget när jag googlar.
Tyvärr inte, var 20år sedan och köptes av hantverkare.
 
  • Gilla
henrik_86 och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
[bild]

Sådana använde vi när vi byggde sovrum i garaget.
Var köpte ni dessa?
 
H henrik_86 skrev:
Var köpte ni dessa?
Se inlägget ovan ditt 😉
 
  • Gilla
henrik_86
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.