Absolut. Kollar du amvisningarna som medföljer de flesta FTXar så står det att man absolut inte får blanda ihop dem. Vi har en separat toppfläkt till vår spiskåpa.
 
AndersG skrev:
Vi har en separat toppfläkt till vår spiskåpa.
Anders, vad har du för styrning av din toppfläkt? Var det nått som följde med kåpan eller är det nått separat?

Jag har skaffat en toppfläkt från takmaterial leverantören men inte än hittat nån lämplig kåpa och funderar på vad vi behöver. Varifrån skaffade du dina grejjer?

Mvh
"Lumparland" :)
 
Jag har en spiskåpa från Franke. Köpte den från Bomanssons. Franke kanske inte har samma designers som Gaggenau, men prist är bra och du kan få dem i godtyckliga bredder, med 10cm steg. Kolla in här:

http://www.franke.fi/?path=kuvut_1_4

Den vi har hade inbyggt filter, belysning och reglage. Vi har en 120cm bred över spis och vedspis. Med vedspis får du annars lätt problem med säkerhetsavståndet till fläktmotorn om du ej har toppfläkt.

Vill minnas att kåpan kostade ca 1000 euro. Om du inte vill ha rostfritt kan det bli billigare att ha ngn att svetsa. Var och såg på en lackad hos en bekant som ngn lokal svetsare påtat ihop.
 
nu har jag varit o köpt mej ett återvinnings aggregat Heru!Så nu får jag försöka o hitta någon som kan rita för mej.
Någon som har något tips om vem man kan vända sig till?
Fam Andersson
 
I Bohuslän? Kollat gula sidorna?
 
Den återförsäljare som jag köpte mitt FTX aggregat ifrån fixade ventilationsritning som prisrabatt på aggregatet. Ett FTX aggregat är ju inte billigt så det förhandlingsutrynnet finns nog alltid. Men har du redan köpt aggregatet så är väl det kört, men prova.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.