BirgitS
U Uffe A skrev:
Vi har något liknande, samma form på underskåpet men lite annan design på handfatet.
Säker på att det är Westerbergs.
Vi köpte vårt för 7 år sedan och då var det en badrumsfirma som sålde ut.
Tror att det enda sättet att hitta ett likadant är att leta på begagnat sidor.
Westerberg och Hafa har varit i samma koncern i mer än 10 år så det är inte så underligt om de sålde i stort sett samma underskåp för 10 år sen.
 
  • Gilla
JacquesHenrik
  • Laddar…
Temal blev det, och det är ett av de större misstag jag gjort!!! Med en nästan färdig badrumsrenovering (efter 3 veckor utan dusch och toa) kom rörläggaren idag för att installera alla grejorna. 1. Högskåpet var trasigt i ena hörnet (det såg ut som om någon försökt limma tillbaka biten, och jag var där när rörläggaren öppnade det oskadade emballaget!) och 2. Fel delar medskickade för underskåpet, vilket gör att rundningen för ett vänsterställt handfat inte passar, utan det slår på minst 3 centimeter! - Och denna firma har låång leveranstid från Finland, och skryter med att allt görs på beställning för hand! Grejorna var i sämre kvalité än om jag köpt det hela på ett känt skruva-själv-varuhus, men priserna var det då inget fel på, då de var skitdyra! Nu står vi där, med hela renoveringen som gjort en tvärnit - och rörläggaren har skickat bilder till fabriken i Finland, kontaktat grossisten osv - och vi hänger i limbo... Att ingen under denna handgjorda process där inget finns i lager utan tillverkas på beställning ens gittat att att kolla att bitarna passade ihop är helt sanslöst...!!!
Så nu får vi se vad rörläggaren kan fixa till (honom har jag FULLT förtroende för!), då det inte är jag personligen som har avtal med företaget utan byggmästarens rörläggares grossist. Hade jag gjort beställningen privat hade jag nog inte haft mycket att hämta! Själv är jag beredd att helt byta tillverkare och ta ett annat märke med grejor som är hela och passar, med vettig leveranstid osv - men jag får se var det landar. Och när. :(
 
B blue.b skrev:
Kolla på temal, dom verkar jäkligt flexibla.

[länk]
B blue.b skrev:
Kolla på temal, dom verkar jäkligt flexibla.

[länk]
Har svarat Dig längre ner här på tråden. Blev Temal, men UUUJ vad jag ångrar mig! Hjärtliga hälsningar till Dig dock! Det kunde ju Du inte veta...!
 
J JacquesHenrik skrev:
Har svarat Dig längre ner här på tråden. Blev Temal, men UUUJ vad jag ångrar mig! Hjärtliga hälsningar till Dig dock! Det kunde ju Du inte veta...!
Vad tråkigt, hoppas det löser sig.
 
  • Gilla
JacquesHenrik
  • Laddar…
B blue.b skrev:
Vad tråkigt, hoppas det löser sig.
JA, det verkar faktiskt ha löst sig! Jag tar temporärt tillbaka allt jag antytt om TEMAL. De har enligt rörläggaren föreslagit att rörläggaren ska montera felaktig produkt så långt det går, även skadat högskåp, och de skickar nya produkter direkt till rörläggaren så snabbt de kan, och betalar också arbetskostnaden för att byta ut det felaktiga, (ersätta rörläggare och byggmästare för deras extrajobb när de felfria produkterna så småningom kommer!) Så inga problem så här långt! - Mer än att sluttiden för renoveringen förlängs med minst 3 veckor oaktat helgerna. Men vi får i varje fall ett fungerande badrum!
Dock är jag kanske fortfarande förvånad över att ett stort (!) företag som bara tillverkar på beställning inte kollar basics innan de skeppar iväg produkterna till beställaren, och därmed inte ser att en hörna kvaddats i tillverkningsprocessen eller att medföljande och för denna möbel nytillverkade grejor (som inte skruvas fast utan trycks fast!) inte passar ihop...
Jag tror dock det blir snyggt! Skickar en bild när det är färdigt! :)
 
J JacquesHenrik skrev:
JA, det verkar faktiskt ha löst sig! Jag tar temporärt tillbaka allt jag antytt om TEMAL. De har enligt rörläggaren föreslagit att rörläggaren ska montera felaktig produkt så långt det går, även skadat högskåp, och de skickar nya produkter direkt till rörläggaren så snabbt de kan, och betalar också arbetskostnaden för att byta ut det felaktiga, (ersätta rörläggare och byggmästare för deras extrajobb när de felfria produkterna så småningom kommer!) Så inga problem så här långt! - Mer än att sluttiden för renoveringen förlängs med minst 3 veckor oaktat helgerna. Men vi får i varje fall ett fungerande badrum!
Dock är jag kanske fortfarande förvånad över att ett stort (!) företag som bara tillverkar på beställning inte kollar basics innan de skeppar iväg produkterna till beställaren, och därmed inte ser att en hörna kvaddats i tillverkningsprocessen eller att medföljande och för denna möbel nytillverkade grejor (som inte skruvas fast utan trycks fast!) inte passar ihop...
Jag tror dock det blir snyggt! Skickar en bild när det är färdigt! :)
Och säg den glädje som varar beständigt...! Idag kopplade elektriker in allt, med belysning, evakueringsfläkt och spegelskåpet som har belysning uppe och nertill, knackade på och undrade om vi hade beställt ett tillval? Då jag var oförstående visade han mig att spegelbelysningen efter några minuter tänd gav en ganska hyfsad disco-belysning med flashande ljus ca 15 gånger, sedan normal belysning 20 sekunder, och därefter samma sak igen... :(( - Elektriker trodde det var ett relä eller något annat som var fel, och kunde inte reparera det. "So here we go again...!" Han kollade strömmen fram till spegelskåp och dito belysning, och där var det inget fel. Så han föreslog att man borde skicka alltihop igen från Finland... Av tre grejor är alltså tre grejor på ett eller annat sätt fel, fel grejor medskickade till kommod, skadat men inte transportskadat högskåp och nu elektriska grunkor som inte fungerar i spegelskåpet.. Det börjar tära på oss faktiskt. Tur vi i varje fall kan använda Basics, dusch och toa (den senare IFÖ). Finland har dock varit raka och helt ok att ha att göra med enligt rörläggaren, men nu börjar byggmästaren misströsta. Jag är glad åt att vi inte beställde detta privat, utan att rörläggarens store grossist är beställare, och vi har det på totalentreprenad...
Trötta är vi, då allt funkat bra med alla olika hantverkare, och vi trodde oss snart vara i hamn. Men med övriga problem...
Allt detta aktualiserar ett annat problem, som egentligen borde ha en egen tråd: Vi har letat oss blåa efter badrumsinredning, och med Er hjälp hittat något vettigt alternativ. Nu får vi av rörläggaren veta att allt sådant finns inte på Nätet, utan tanken är att man ska vända sig till rörläggaren som tipsar om olika alternativ där han kan säkerställa en snabb leverans från sin grossist. Men vad gör man då när man får en offert från byggmästaren som säger att det i offerten inte ingår badrumsinredning (men väl montering, inkoppling etc av denna), och vad vill ni ha för inredning...? Och man hittar något på nätet utan kontakt med hans rörläggare, skickar beställningsnummer etc, och det blir så här med väntetider, felaktiga beställningar, trasiga leveranser osv osv...? *suck*
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.