Nu börjar jag bli lite trött på att någon använder mitt växthus som toalett. Vill ha dörren öppen på natten så att katten ska kunna gå in där och sova utifall det regnar.

Först irriterade jag mig på att det blev svarta fläckar på golvet som inte gick bort, trodde det var något i jorden. Sedan så upptäckte jag de här små bruna kluttarna. Trampar man på dem är de väldigt svåra att få väck. De blir bara fler och fler och jag har inte sett av någon mer än katten, skalbaggar och fjärilar i växthuset.

Någon som känner igen det?

kluttar.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
hehe trodde inte jag skulle sitta och googla djurbajs men det har jag nu gjort :eek: Hare kanske?
 
P
Jag skulle gissa på paddor eller stor groda
 
Marlen Eskilsson skrev:
Nu börjar jag bli lite trött på att någon använder mitt växthus som toalett. Vill ha dörren öppen på natten så att katten ska kunna gå in där och sova utifall det regnar...
Kanske det är kattskit helt enkelt?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv

Det är inte flugskit i alla fall :p
 
Redigerat:
Ser ut som sådant man hittar i sandlådan så ja, katten borde vara huvudmisstänkt.
 
Igelkott?
 
  • Gilla
Linderödsåsen
  • Laddar…
ByggNiclas skrev:
hehe trodde inte jag skulle sitta och googla djurbajs men det har jag nu gjort :eek: Hare kanske?
Du googlade inte på harlort va:
harlort.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


:)
 
tror jag hittade nån bild med diverse olika kluttar men möjligt den där dök upp också :)
 
Katten är helt utsluten, för hon sätter sig alltid vid häcken och dessutom luktar hennes pyton. Det här är luktfritt.

Däremot padda kanske, eller igelkott ...
 
ullberg
Och du har helt uteslutit Per? Full koll på vad han gör nattetid? ;)

/U
 
Padda! Googlade "toad poop" och visst är det likt. Nu vet jag inte om jag vågar vara i växthuset mer. Tänk om den bara hoppar fram. Tar hellre ett gäng spindlar, eller det har jag ju redan :rolleyes:

http://morningbrayfarm.com/2010/07/15/whos-pooping-on-the-patio/

patio-poop2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P
Vad vann jag? :)
Vi har 4 katter och ingen gör sådana + att i källaren har vi en hel del paddor/grodor som gillar vara där och där finns dylika lämningar.... :x
Och du, paddor hoppar inte...
Skulle inte förvåna mig om den sitter under någon växt och väntar på någon god insekt.
 
Vad blir det om man tar fel och kysser en padda istället för en groda..?
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
raveper skrev:
Vad blir det om man tar fel och kysser en padda istället för en groda..?
Man får en skithög istället för en kille med krona. Ungefär enligt bilden alltså?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.