Mikael_L skrev:
Vet hon om att du skyller på henne?

Inte schysst ... :D :D ;)
Jodå, hon vet om det, men som hon säger: Ligger dom kvar och "skräpar" så får jag skylla mig själv, för hon kan ju inte hålla reda på alla mina saker.
 
Roev08 skrev:
Sätt såna där liftkortshållare på alla verktygen så de åker tillbaka till bältet när ni är färdiga... :p
Har du aldrig haft en nyckelknippa i en sådan? man kan råka ut för tråkiga olyckor då ;)
 
G
Den här tråden ska jag visa för hustrun minsann,så de så.Då kommer hon att inse att hon bor i himmelriket trots allt.
Numera har jag allt på ett ställe,nämligen i matsalen.Därifrån utgår jag alltid när det är dags att "Timella".
Jag har dock en liten böjelse för cirkelsågar,nu senast när jag köpte min sjunde,undrade hustrun om man verkligen behöver så många CIRKELSÅGAR.
Då blev jag riktigt rörd,tänk att hon äntligen hade lärt sig att se vad en cirkelsåg är.Ordning,njjjaaaa,fast bara lite.

Mvh,Gurra.......:)
 
Gurra nyfiken skrev:
Den här tråden ska jag visa för hustrun minsann,så de så.Då kommer hon att inse att hon bor i himmelriket trots allt.
Numera har jag allt på ett ställe,nämligen i matsalen.Därifrån utgår jag alltid när det är dags att "Timella".
Jag har dock en liten böjelse för cirkelsågar,nu senast när jag köpte min sjunde,undrade hustrun om man verkligen behöver så många CIRKELSÅGAR.
Då blev jag riktigt rörd,tänk att hon äntligen hade lärt sig att se vad en cirkelsåg är.Ordning,njjjaaaa,fast bara lite.

Mvh,Gurra.......:)
Jag är också nyfiken på varför du har 7 cirkelsågar?
 
Här ligger iblnd verktygen i dubbla lager på golvet, omväxlande blandade med skyddspapp. Inte sällan hittar jag ett efterlängtat verktyg genom att jag råkar trampa på det
 
G
Hej Dan N,jag förstår din nyfikenhet,inget ont om det.Nyfiken måste man vara annars får man inget veta.Började för många år sedan,köpte en riktig kluns,tung som bly.När jag sedan skulle använda den,kunde jag omöjligt hitta den.Stressad som jag var åkte jag och köpte en ny igen,allt frid och fröjd.Så en solig sommardag något år efter erbjöd sig kära hustrun att städa bilen,bevare mig väl,men där låg en ouppackad cirkelsåg.Den sågen fick en diamantskiva och fungerar alldeles utmärkt än i dag
när betongplattor ska kapas.Då hade jag två,men sprang på ännu en,mycket lättare,som jag sedemera byggde om för att såga rör med,en fiffig liten"ställning" tillverkades osv osv.Den sista jag köpte håller jag som bäst på att göra om till sänksåg med rejäl skena till,blir nog bra.Så nu vet du lite hur det kan bli,en riktig karl behöver sju cirkelsågar,varken mer eller mindre.Hoppas jag stillat din nyfikenhet något,du ska ha det så gott.
Mvh.Gurra nyfiken,upa.
 
Gurra nyfiken skrev:
Hoppas jag stillat din nyfikenhet något,du ska ha det så gott.
Mvh.Gurra nyfiken,upa.
haha, det har du!....ska jobba på min manlighet:) 7 sågar var det
 
...jag har 4, så jag är en bit på väg...:D
 
Visst är det konstigt vilken förmåga verktyg har att försvinna? Säg t.ex. att man ligger under bilen med en nyckel och att man lägger ifrån sig den. Nog 17 är den borta när man ska ha den fem sekunder senare trots att man knappt rört sig ur fläcken! Efter att ha letat i tjugo minuter så hittar man den ovanpå bakaxeln precis på det stället man inte kunde se när man kikade upp och man har inget minne av att ha lagt den där. (Cirkelsågar är lite lättare att hitta, men det beror ju som någon sa enbart på att man snubblar på dom efter att ha letat ett tag.)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.