sunqan skrev:
Nu tror jag inte jag just det med telefoni är unikt för hantverkarna. Om din fru ringer dig på jobbet och ni pratar en halvtimme, inte sjutton tar du 30 minuter kortare rast eller jobbar 30 minuter längre för det. om telefonpratandet börjar bli överdrivet får man väl påpeka att det inte är ok.
Är det fastpris, spelar det dessutom ingen roll.
Nej, verkligen inte bara hantverkare, vilket jag också skrev ;-). Och i takt med att telefonerna har utvecklats teknikmässigt så har ju även möjligheterna att hantera diverse arbetsrelaterade göromål ökat, något som många olika professioner säkert använder sig utav i allt högre utsträckning.
Vidare syftar jag inte på telefoni av privat karaktär utan snarare på, kundsamtal, samordning av personal och samordning kring uppdrag mm. Detta är något som jag anser bör skötas på övrig tid och inte hemma hos kunden! Har vis förståelse för att en del samtal behöver bemötas akut men mest för att bekräfta återkoppling isf.
Sedan måste jag nog ändå tycka att 30 minuters samtal är rätt så lång tid även om det är med ens respektive och av privat karaktär...
Helt ok att stämma av med hemmet, ungarna eller snabbt kolla om ngt t ex behöver inhandlas, men kanske inte under 30 minuter?
Nu framstår jag säkert som värsta moralpersonen här hehe. Och så är det ju, handlar lite vad vi har för olika principer och moral!
Kanske ett aktuellt ämne att avhandla i en ny tråd, tror åsikterna kan variera rätt så rejält haha.
Ja och så var det frågan om fast pris, tycker att många av de hantverkare jag har mött förespråkar löpande pris med argumentet att det blir just billigare.
Vänligen C
 
Billigare för vem?
Känns lite som bankernas "nu kan det vara bra att binda räntan"...
 
  • Gilla
ChristinaH
  • Laddar…
Sir Duke skrev:
Billigare för vem?
Känns lite som bankernas "nu kan det vara bra att binda räntan"...
Eller hur!
Jo, "man" menar då att med fast pris måste man kalkylera med en "extra" hög summa från början (i fall att) och att det många gånger kanske går snabbare än vad man beräknat att utföra arbetet varför det också blir billigare med löpande omkostnader.
Jag har haft hantverkare som har hävdat just detta och som i nästa andetag har frågat hur mkt pengar har ni att spendera på att renovera huset. Nä, hädanefter och för min del är det fast pris som gäller!
 
S
Hur då? Min mor, med högsta lön på 24 000, får ut lika mycket i pension.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.