A
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Lite osäker på om du försöker dig på lite fredagshumor, men det låter som att du har ett litet teslaförakt @electroluxaren? Gällande att teslaägare har råd är det säkert så, men bara så att man har saker klart för sig är en fabriksny V90 90 000 kr dyrare än en Model 3.
vem fan vill köpa en kinesisk V90? även om den är betydligt mer användbar än en mod3
 
electroluxaren skrev:
vem fan vill köpa en kinesisk V90? även om den är betydligt mer användbar än en mod3
Nej de där numera kina-märket har gått ner sig ofantligt. Tunga rosthögar med den sedvanliga "död-ratt" känslan.
 
  • Wow
Nissens
  • Laddar…
R
electroluxaren skrev:
vem fan vill köpa en kinesisk V90? även om den är betydligt mer användbar än en mod3
Rätt många i Sverige skulle jag tro…
 
  • Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Nissens
S Styrman_jansson skrev:
Nej de där numera kina-märket har gått ner sig ofantligt. Tunga rosthögar med den sedvanliga "död-ratt" känslan.
Vilket struntprat.
De håller bra klass, har kört XC60 i tre år, kanonbra bil! Snart hämtar jag ut nästa. 😊
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Vilket struntprat.
De håller bra klass, har kört XC60 i tre år, kanonbra bil! Snart hämtar jag ut nästa. 😊
Bra att du byter innan rosten kommer.
Jag som ofta kör 10-20k mil med mina bilar vill ha något som håller.
 
  • Gilla
TommyC
  • Laddar…
A
definiera många!
 
Nissens
S Styrman_jansson skrev:
Bra att du byter innan rosten kommer.
Jag som ofta kör 10-20k mil med mina bilar vill ha något som håller.
Även gamla XC60 har väldigt bra resultat i bilprovningen. Du har nog fått det där med rost om bakfoten…
 
Nissens Nissens skrev:
Vilket struntprat.
De håller bra klass, har kört XC60 i tre år, kanonbra bil! Snart hämtar jag ut nästa. 😊
Håller den inte mer än tre år?
 
  • Gilla
  • Haha
Lintto1 och 4 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Även gamla XC60 har väldigt bra resultat i bilprovningen. Du har nog fått det där med rost om bakfoten…
Läste du länken till vibilägares V90 provbil?
Bygger på samma SPA-plattform som XC60. Såhär såg det ut under efter 13k mil;

Mekaniker undersöker underrede på bil, zoom på rostskada. Arbetsmiljö, bilreparation, fordonsskötsel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är välkänt att efter kineserna kom in i bilden så sjönk nivån på rostskyddet avsevärt.

Så nej, inget om bakfoten här inte.
 
  • Gilla
TommyC
  • Laddar…
Gamla xc 60 hade mycket bättre rostskydd än nya. Gäller dom flesta Volvomodeller. Dom känns betydligt bättre byggda också
 
  • Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
Nissens
S Styrman_jansson skrev:
Läste du länken till vibilägares V90 provbil?
Bygger på samma SPA-plattform som XC60. Såhär såg det ut under efter 13k mil;

[bild]

Det är välkänt att efter kineserna kom in i bilden så sjönk nivån på rostskyddet avsevärt.

Så nej, inget om bakfoten här inte.
Märkligt då att gamla XC60 fått riktigt bra resultat i Tüv:s tester i Tyskland:

https://car-recalls.eu/reliability/tuv-report-2022-6-7-years/
 
  • Gilla
Riemann
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Märkligt då att gamla XC60 fått riktigt bra resultat i Tüv:s tester i Tyskland:

[länk]
ja att de har haft bra rostskydd håller jag med om. När exakt det försämrades har jag inte forskat i utan bara noterar flertalet rapporter och artiklar om detta.

Sedan påverkar ju inte rostskyddet nödvändigtvis driftsäkerheten. Så länge man byter rostskadade delar kontinuerligt så rulllar det ju på. Men dyrt blir det.
 
S Styrman_jansson skrev:
Nej de där numera kina-märket har gått ner sig ofantligt. Tunga rosthögar med den sedvanliga "död-ratt" känslan.
Jäklar... Jag lär sälja vår, det står ju på nätet att dom rostar.
Hur är din, vår är fin? 😉
 
  • Haha
Styrman_jansson och 1 till
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Läste du länken till vibilägares V90 provbil?
Bygger på samma SPA-plattform som XC60. Såhär såg det ut under efter 13k mil;

[bild]

Det är välkänt att efter kineserna kom in i bilden så sjönk nivån på rostskyddet avsevärt.

Så nej, inget om bakfoten här inte.
Ganska okej om det ser ut sådär på mina bilar efter 13000 mil. Det är strax över 35 års brukande med 350 mil per år och en tvätt som sker på hösten.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Man ser ju fler rostiga Mercor än Volvos men visst är Volvo problemet om det känns bättre.
Kanske beror på fler sålda Mercor.. Eller nej.
jaha, har du fler anekdoter? Jag såg en 740 igår och den var rostig…

Det synliga rosten är ju ofta inte den som ställer till det…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.