BirgitS BirgitS skrev:
Utan en bild på hur det ser ut i just din golvbrunn så går det inte att berätta hur du ska komma åt att rensa mer. Vi kan inte gissa oss till om/var det finns en plugg som ska bort för att du ska kunna rensa mer.
ska se om jag kan ordna en bild
 
D Dilato skrev:
Fråga någon som bor där, alla har väl (haft) samma så nån borde veta...
ja, i och för sig. Tack för tipset!
 
BirgitS BirgitS skrev:
Utan en bild på hur det ser ut i just din golvbrunn så går det inte att berätta hur du ska komma åt att rensa mer. Vi kan inte gissa oss till om/var det finns en plugg som ska bort för att du ska kunna rensa mer.
här kommer lite bilder
 
  • Närbild av en smutsig avloppsrörssil med ansamling av föroreningar och synligt rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på smutsig avloppsledning med avlagringar och synlig röranslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Försämrad avloppsrörledning med synligt avlagringar och rester under en golvbrunn med avloppssil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en avloppsröröppning med smuts och beläggningar synliga runt kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nedsänkt vy av ett smutsigt avloppsrör med synlig igensättning och en del av ett silgaller.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avloppsöppning med synliga avlagringar vid kanten och en delvis synlig avloppsröranslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är detta?

Närbild av en oklar objekt med rund form och linjer i svagt belyst miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Vad är detta?

[bild]
Har verkligen ingen aning :crysmile:
 
Har du öppnat locket som det står Purus på? Då kanske det går att rengöra bättre. Sedan går det ju alltid att prova med propplösare. Men det brukar bli bättre om man lyckas rensa mekaniskt. Om du har rensat gegga ur brunnen men inte öppnat locket finns det en chans att proppen är åtkomlig bakom locket. Och då kan du lösa problemet utan rörmokare.

Det är i alla händelser ingen gjutjärnsbrunn som du visade bilder på tidigare. Så skriverierna om att det är dags att renovera behöver du inte lita så mycket på.
 
  • Gilla
Mackan Mack
  • Laddar…
A Avemo skrev:
Har du öppnat locket som det står Purus på? Då kanske det går att rengöra bättre. Sedan går det ju alltid att prova med propplösare. Men det brukar bli bättre om man lyckas rensa mekaniskt. Om du har rensat gegga ur brunnen men inte öppnat locket finns det en chans att proppen är åtkomlig bakom locket. Och då kan du lösa problemet utan rörmokare.

Det är i alla händelser ingen gjutjärnsbrunn som du visade bilder på tidigare. Så skriverierna om att det är dags att renovera behöver du inte lita så mycket på.

Vågar inte greja gör mycket är orolig över att förstöra något och sedan behöva betala onödiga kostnader för det.
 
D Dilato skrev:
Vad är detta?

[bild]
Samma som i inlägg #27?
 
Solvskaftet Solvskaftet skrev:
Samma som i inlägg #27?
Knappast.

TS skrev där: Denna lossnade också för ett tag sedan. Har inte suttit tillbaka den så (då) det inte går.
 
Man får väl hoppas det, finns kreativa människor... :crysmile:
Hursomhelst så är det en rensplugg som sitter nere i brunnen som man lossar på för att kunna rensa längre in med spiral eller spolslang. :p
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Börja med att kolla stadgarna vem som har ansvar för vad.
Min mamma bor i en BRF där de slipper rensa egna brunnar och vattenlås/avlopp, föreningen står för det.
I min förening har jag ansvar för allt som jag kommer åt från min lägenhet dvs duschens avlopp etc

Om jag har rensat min golvbrunn och det fortfarande inte rinner undan så träder föreningen in och rensar i stammarna..
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.