Banken... :@
 
Alfredo skrev:
Banken... :@
Ja. Där har du en poäng :blushing:

Men inte alltid!
 
Jag har varken kök eller tvättstuga, dessutom bor jag själv. :)
 
Maken ansvarar för smutstvätt, jag för ren tvätt :-D
 
Anna_H skrev:
Maken ansvarar för smutstvätt, jag för ren tvätt :-D
Betyder det att hans ansvar är att skita ner tvätten och ditt att få den ren igen? :D
 
Alfredo skrev:
Betyder det att hans ansvar är att skita ner tvätten och ditt att få den ren igen? :D
HAHA!!!
Så fruktansvärd bakvänd tolkning!
 
Anna_H skrev:
Maken ansvarar för smutstvätt, jag för ren tvätt :-D
Och vem ansvarar för att äta upp maten?
 
kamilenski skrev:
Och vem ansvarar för att äta upp maten?
Barnen och katterna?
 
Vet faktiskt inte. Jag fixar nog tvätten för det mesta men ligger kanske lite minus på matlagning.
Det är jag som styr vilka maskiner och köksredskap som ska inköpas och även använder samtliga.
Men vi mäter inte så noga och jag premierar mig vid matlagning med en öl eller glas vin, inspirerad av "rip" Floyd och nu hängivne Per Morberg, vilket den andra hälften inte gör.
Så när det gäller att göra en riktigt god stek så slås den in i folie med en kryddblandning, surras fast vid bilens grenrör (ala Floyd) och sedan kan jag motivera besök hos ortens alla bygghandlare. Allt för att den ska bli lagom stekt med rosa innerdel.
Vill man få den riktigt genomstekt rekommenderar jag att fästa den nära turboaggregatet.;)
Men nu hamnade jag visst utanför själva "köket", men samtidigt bevisar det att bilen kan räknas som köksdel, vilket innebär att pyssla/arbeta med bilen räknas som köksgöromål.:)
 
80% av matlagningstid är min samt 40% av disk och städ. Tvättstugan är däremot lite lurig men i genomsnitt 50-50.
 
Glufsglufs skrev:
80% av matlagningstid är min samt 40% av disk och städ. Tvättstugan är däremot lite lurig men i genomsnitt 50-50.
Det där med tvättstugan är känsligt hur man hanterar den bättre hälftens tvätt i gradtal och får svära på den heliga skriften att vissa kläder inte får köras i torktumlare. Men om man ändå bryter mot dessa regler utan att den bättre hälften avslöjar det i bästa Janne Josefssson anda så klagas det inte:D
Jag kan avslöja att jag under nästan 10 års tid var bannlyst i tvättstugen (preskiberat då det är mera än 30 år sedan) då jag körde flera tvättar med "egenfärgade" lakan i tvättmaskin tillsammans med annan tvätt och allt vi ägde hade en toning av rosa.d^_^b
 
Beror på vem som jobbar och vem som är ledig här.
Eller när vi jobbar rentav.
Då jag är så tråkig så jag jobbar 7-15.30 mån-fre så är köket alltid mitt under helgen men även under vardagarna ibland, ibland otrevligt ofta.
Det där med kockvin som AndersS nämner är en bra trivselfaktor när det ska kockas :)
Gärna ute vid grillen då.

Tvättstugan har jag diskvalificerad mig ifrån fullständigt då jag tvättar som jag alltid gjort 20år innan jag och tant träffades.
Tydligen så duger inte det längre.
Så synd :p
 
AndersS skrev:
Det där med tvättstugan är känsligt hur man hanterar den bättre hälftens tvätt i gradtal och får svära på den heliga skriften att vissa kläder inte får köras i torktumlare. Men om man ändå bryter mot dessa regler utan att den bättre hälften avslöjar det i bästa Janne Josefssson anda så klagas det inte:D
Jag kan avslöja att jag under nästan 10 års tid var bannlyst i tvättstugen (preskiberat då det är mera än 30 år sedan) då jag körde flera tvättar med "egenfärgade" lakan i tvättmaskin tillsammans med annan tvätt och allt vi ägde hade en toning av rosa.d^_^b
Hehe...det har varit lite tvärtom här då jag envist skulle lära mig tvättmaskinen när jag bodde hemma samt att jag flyttade hemmifrån 10 år tidigare än min sambo som då flyttade ihop med mig direkt och var nybörjare på tvättmaskin. Men nu tycker jag att hon lärt sig tillräckligt efter 7 år så min procent ska ju minska ;)d^_^b
 
Ett tips grabbar!

Vill ni slipa tvättstugan är det bara att tvätta tjejens dyra kläder i 90 grader! Sen kan ni njuta resten av livet med bira i handen.
Köket? Bjud svärmor på fin middag. Servera nästan svart. Eld, eld, eld. Stek i 1 timma!

Sen lagar de växelvis middagar ... JAG VET :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.