Överströmningsventilen i ventilbordet( en liten skruv med en låsmutter )
kan vara otät= för lågt tryck i systemet kraften i klippen minskar.
 
>pr95

Tack för tipset skall kolla detta imorgon, om jag bara kan få en hint om var man hittar detta :) är inte helt tappad bakom en vagn men nästan :)
Sitter denna skruv+mutter vid kolven eller motorn?

Vänl,,,
Tobbe
 
Skruven är troligtvis placerad på ventilbordet där tryckslangen från pumpen kommer in i bordet ,en insex 6mm med en låsmutter på.skruvas den in (medurs) ökas tryck.
 
Bugar och bockar!!! skall kolla detta och återkommer med analys :)

Vänl,,,
Tobbe
 
shittoss, troligen är ventilpaketet slut så PW skickar ett nytt idag. håller tummarna :)

Vänl,,,
Tobbe
 
Ventilpaket bytt - men icke samma problem kvarstår. PW har skickat en ny cylinder nu denna gång så det är bara att hoppas att det bytet gör susen, har banne mig inte tid att aggera mekaniker när tiden borde läggas på vedbacken :)

Skriver lite kring detta som lite input för er som har likadan maskin om ni skulle börja märka samma symptom någon gång i framtiden.
Symptomet är att maskinen gradvis tappar klippkraft och när oljan börjar bli varm så blir klippkraften än sämre för att inte säga riktigt dålig.

Vänl,,,
Tobbe
 
finns det något filter? annars skulle jag tro på pumpen
 
Troligtvis pumpen när oljan blir varm ökar det inre läckaget kan också vara koltätningarna som läcker,filter sitter oftast på returen nu vet jag inte om PW använder filter. Troligtvis har det funnits föroreningar i tanken som gått igenom pumpen och skadat den invändigt .
 
Så ja, gott slut på sagan :)

Som de 2 föregående skribenterna redan förstått så var felet - Pumpen. Vi bytte cylindern polarn och jag vilket var ett litet "meckel" fick ju för fan ta bort hela framstycket :) för att komma åt cylindern ordentligt.
Efter cylinderbytet så kvarstod symptomen och ett desperat telefonsamtal till PW så skickade de en ny pump.

Bytte pumpen tämligen enkelt och efter att ställt trycket så fungerar nu maskinen igen perfekt, nu gäller bara att arbeta ikapp om vi säger så...


Så lärdom ni som har liknande utrustning. Börjar maskinen tappa kraft och hur mycket ni än ställer "trycket" på ventilpaketet så är det troligen pumpen. Dessutom ljudet från pumpen, så här i efterhand så borde jag hört det på ljudet den lät "trött", den nya är mer "snärtig" i ljudet.



Tack för alla som haft ideer!


Kim på PW sa de aldrig varit med om något liknande, visst någon pump och ventilpaket hade de fått byta. Givetvis skulle jag råka ut för ett komplett byta haha :)
Vill tillägga att PW har varit kanon under hela tiden, Kim ringde tom. upp efter sista samtalet och sa att blir det inte bättre så skulle jag givetvis få en ny maskin. Så 5 feta jävla PLUS av 5 möjliga till PW!


Vänl,,,
Tobbe
 
Se där lärde vi oss alla något !
ETT LITET TIPS sätt fast en magnet på påfyllnings korken så att den går ner i botten på tanken och kan dra åt sig eventuella metallspån /rost i oljan ,lätt att kolla om det samlas metalliska rester från tanken.

mvh pr95
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.