xztraz skrev:
Dum didum... ::)  Glömde fota....  :-[    Fortfarande bakis..  får skylla på det.. hehe

:surprised: Nämen xztraz... shame on you! ;)
Jag har själv en halv flaska freixenet i huvet nu..bra laddning inför vårruset i morgon.. :-/ :p

Synd med foton..Men Du bastar väl snart igen antar jag?
 
Du bor nånstanns i närheten av norrköping då.. :) Ja klart jag bastar mera.. ska försöka få lite ordning runtom bastun med.. det ser lite rörigt ut nu.
 
Ja, Norrköping stämmer..nästan. Hur många grader har den kommit upp i och hur många har Ni varit som mest?
 
Jaa.. vart uppe i strax under 100 grader med en luftfuktighet på 70-80 %.. då går det inte att vara i bastun.. :)

Går lugnt att klämma in 8-9 pers utan att man sitter trångt. fler om man inte är rädd för o trängas lite.

vi har iaf bastat 7-8 pers sammtidigt. funkar kalas :)
 
Låter som Du byggt en perfekt bastu! :)
 
Haha :) ja kanske, kommer iaf inte på några direkta fel :) Dusch blir nästa projekt i bastun.
 
Så hittills har Ni duschat er i svett?
Eller kanske har det gått till på äkta finskt vis.. ::)
 
Sitter juh en varmvattentank på aggregatet så med den, kallvatten från trädgårdsslangen och en stor balja fixar man vatten att skölja av sig med nu.. fast finns juh så klart duch inne också där man kan skölja av sig efter man bastat.. :)
 
xztraz skrev:
Sitter juh en varmvattentank på aggregatet så med den,  kallvatten från trädgårdsslangen och en stor balja fixar man vatten att skölja av sig med nu..  fast finns juh så klart duch inne också där man kan skölja av sig efter man bastat.. :)
Det gamla hederliga sättet ;D
Gjorde jämt så hemma hos farfar när man var liten.
Rätt så charmigt faktiskt.
Sen så hade vi barn en balja att bada i oxå. :D
 
Ja det funkar jättebra! tror deffenitivt varmvattentanken kommer nyttjas även fast det byggs duch i förbastun. snart börjar björkarna få löv o sånt med.. då blire björkris med! : D
 
Hahaha. ;D
 
;) Jag började nästan fundera på att ta inlägget, trodde att ingen skulle våga kommentera.
Tack Xztraz! Jag har lovat att tagga ner lite i fortsättningen. :-/

Fråga: Skulle du vilja föreslå nån passande byggnad samt placering av bastun om Du får se skiss på hus o garage? ::)

 
hehe lugnt. :)
hmmm.. visst kan juh så klart ta en titt :)
 
Nu blir det bastubygge av direkt i alla fall xztraz! Man måste ju ha någonstans att tina upp i vinter... förmodligen blev huset så dyrt att man inte har råd med värmen ;)
 
Ah! guld : D vill se bilder :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.