Jag är rätt säker på att Kregs T-spår för deras Klamp track passar även Festools tvingar.
 
Oh, det har jag aldrig testat. Alla mina T-spårskenor ligger fortfarande i plasten i väntan på att en Corian-skiva plötsligt ska landa i min verkstad och bli till fräsbordstopp ;) Ska ta och testa det ikväll!
 
Jag har ingen Klamp Track så jag har aldrig testat om Festool-tvingarna passar i en sådan. Combo Trak har jag däremot, och i den passar inte tvingarna (inte så långt ifrån, men det hjälper ju inte...). Mini Trak:en är förstås bara att glömma.
 
Det kan ju vara så illa att jag har fel. Jag har en annan skena hemma av okänt fabrikat. I den passar både Festools tvingar och Kregs track Clamps. Därför drog jag slutsatsen att Festools tvingar skall passa i Klamp Track.
 
Frässtålen går nog bort då det är tumstorlekar.
Sågklingor, verkar vara ok pris på deras egna ... men vad ska man ha (som komplement till GTS10 orginalklinga)?
 
Har du en bamsefräs med möjlighet till 1/2"-stål så hade jag beställt imperalism till trots.
 
På Axminster finns ju en del stål med 8mm skaft om man vill ha det, minns dock inte hur det är med Axcaliber.
 
OK, tack. Skall kolla om jag hittar 8 mm. 1/2" känns onödigt då isåfall måste skaffa adapter till min CO-fräs.
 
Någon som vet vad frakten blir för en GTS 10 till sverige?
 
Står inte det på sidan 1 i den här tråden?? :)
 
Hehe det första man blir blind på är ögonen.... eller kanske dax att börja läsa istället för att gissa vad som står. =))
 
tyvärr är frakten enbart påverkbar vid gruppköp, alt att man ordnar frakt själv....

Btw... ingen som skall åka till UK i dagarna :)
 
Jag la på en del andra delar på ordern och har försökt pruta lite på frakten. Vi får se hur det går. Troligen inte alls...
 
Pruta på frakt gick som väntat inte alls. Frakten steg dock inte av att jag la till en del, fostnerbits, sågklingor m.m.

Pundet på väg upp igen... skynda,skynda...
 
Visserligen för sent för mig men ett gruppköp av gts10 hade varit kul. Alla kunde ha träffats på en pub och fördelat sågarna, lånat skarvsladdar och provat dem på plats :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.