Vi har ett problem i vårt badrum på ovanvåningen i vårt nybyggda hus.

Jag har ställt fråga till expert här på Byggahus, läs gärna frågan och svaret: http://www.byggahus.se/badrum/100848-vatten_tranger_upp_i_fogarna.

Nu vill jag har hjälp av er andra också, har ni råkat ut för detta? Vad har man isf kommit fram till att det beror på? Hur har det åtgärdats?

Tack på förhand för svar! Vill ni inte svara i forumet så går det bra att maila mig.

Det är f ö Skanska som byggt vårt hur och deras reaktion när vi anmälde problemet var att det var normalt :confused:
 
Hej

Det verkar ju som att du har motfall under plattorna. Är allting bara rätt utfört i övrigt med tätskikt osv är det nog inte något du behöver oroa dej för.

I andra inlägget skriver du att det är vattenpölar "runt" rören till elementet. Går rören upp ur golv och huset är nytt är det ett fel i sig.
 
Hej,
Tråkigt att höra Era problem med ett nytt badrum i ett nytt hus.....Problemet är att det är bakfall på golvet och den plattsättare som är ansvarig för tätskiktet och kaklingen har gjort tjänstefel. Man tätar inte ett badrum med bakfall! Finns bara ett sätt att bli av med problemet och det är att göra om och göra rätt!!!!! Gå inte med på något annat bara för att Skanska säger det. Visst tätskiktet ska tåla påfrestningen men hur länge då???
Jobbar själv som plattsättare på en liten firma i Sthlm och skulle vi göra ett sådant badrum så kan jag garantera att vi skulle få göra om det. Detsamma bör väl gälla de "stora drakarna"
Lycka till och stå på Er!!!
 
Hej!

Instämmer med föregående skrivare, bakfall på tätskikt. Vad jag har förstått så vill en del kakelsättare rätta till sitt misstag med bakfall på tätskikt genom att justera med fixet vid plattsättningen VILKET INTE är rätt metod, stå på dig.

Jag visste inte förut vad som menades med uttrycket: kämpa med näbbar och klor!

Men efter lite kämpande och strid med entreprenörer växer det fram.

Mvh
Bambi
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.