Demmpa Demmpa skrev:
Om du hade anmält direkt vid skadetillfället och inte väntat några dagar samt tagit bort golvlisten samt lyft på golvmattan (främst om den inte är limmad), så kan du eventuellt ha fått ersättning för följdskador.


Ja mattan är då limmad, eller ja den var limmad, var bara lyfta på den i och med allt vatten hade löst upp under den. Jag anmäld så fort jag såg att mattan var lös och så fort jag såg att där var mögel.


@Jocke Best är inget stolpskott.
Jodå presterar man bara skitinlägg blir man en skitmänniska. Läs historiken.



*Ska villigt erkänna att jag är biased då jag avskyr hantverkare, men kan man inte tänka exposar jag. Säger man att ingen som orskar en skada ska få ut något från en försäkring verkar man helt ha missat vad försäkringar går ut, speciellt drulle. Tappar jag min mobil, har drullle och får ut pengar är det alltså fel för "jag har ju orsakat det själv".
 
E Erik Alvstjärna skrev:
?!? Hur kan inte vatten orsaka skada vid ett tillfälle? Alltså jg räkknar det som skada att det finns vatten under en golvmatta.
Hur nära väggen var det du tappade behållaren?
Hur mycket vatten innehöll den?
Hur mycket vatten torkade du upp?
 
Demmpa Demmpa skrev:
Hur nära väggen var det du tappade behållaren?
Hur mycket vatten innehöll den?
Hur mycket vatten torkade du upp?
Den var nära. 50 cm.
Jag torkade upp ALLT vatten utanför golvlisten. Kunde aldrig tänka mig att det skulle flytta under i den omfattningen, men huset är gammalt så den har väl lossnat en aning.


Den stora frågan nu är om det här ens är relevant, för sist tog du upp drulle och sedan avfärdade du dess betydelse.
 
S
E Erik Alvstjärna skrev:
Den var nära. 50 cm.
Jag torkade upp ALLT vatten utanför golvlisten. Kunde aldrig tänka mig att det skulle flytta under i den omfattningen, men huset är gammalt så den har väl lossnat en aning.


Den stora frågan nu är om det här ens är relevant, för sist tog du upp drulle och sedan avfärdade du dess betydelse.
Du vet att det inte är kundtjänst som sitter här på forumet va? Det är helt vanligt folk som svarar utifrån att vara medhjälpliga. Hur vore det då att försöka vara lite trevlig och inte gå till personangrepp?
 
  • Gilla
Qaniel och 5 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Du vet att det inte är kundtjänst som sitter här på forumet va? Det är helt vanligt folk som svarar utifrån att vara medhjälpliga. Hur vore det då att försöka vara lite trevlig och inte gå till personangrepp?
Är trevlig när personer är trevliga.

Vad det är för personer som sitter på det här forumet vet jag inte, jag hoppas det inte är hantverkare.. Men jg ber så hemskt mycket om ursäkt om det uppfattas som kränkning av deempa*, något av det jag har sagt alltså. Den där försäkringshataren har jag dock inte så mycket för.
 
En golvlist i trä kommer aldrig att hålla tätt mot ett golv. Det kommer alltid att rinna in vatten inunder en golvlist.

Tappar man en liter vatten en halvmeter från väggen så kommer det att rinna in vatten i väggen.
 
S
E Erik Alvstjärna skrev:
Är trevlig när personer är trevliga.

Vad det är för personer som sitter på det här forumet vet jag inte, jag hoppas det inte är hantverkare..
Redan i inlägg 4 är du otrevlig mot PatrikJo helt oprovocerat så det stämmer ju inte. Du är otrevlig mot folk som är trevliga mot dig.
 
  • Gilla
Peter_Ker och 2 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
En golvlist i trä kommer aldrig att hålla tätt mot ett golv. Det kommer alltid att rinna in vatten inunder en golvlist.

Tappar man en liter vatten en halvmeter från väggen så kommer det att rinna in vatten i väggen.
Jo tack det har jag märkt. Men de måste ha lossnat under åren för så här mycket vatten är ju sjukt.

Nu är jag (fortsatt) väldigt nyfiken. Kan en villaförsäkring med Drulle täcka detta? Gäller ens drulle fast egendom?
 
E Erik Alvstjärna skrev:
Jo tack det har jag märkt. Men de måste ha lossnat under åren för så här mycket vatten är ju sjukt.

Nu är jag (fortsatt) väldigt nyfiken. Kan en villaförsäkring med Drulle täcka detta? Gäller ens drulle fast egendom?
Jag lyckas inte förstå vad som är skadat mer än att det luktar?!
 
S SueCia skrev:
Redan i inlägg 4 är du otrevlig mot PatrikJo helt oprovocerat så det stämmer ju inte. Du är otrevlig mot folk som är trevliga mot dig.
Fruktansvärt, tar avstånd..
Det här är barnkalasnivå.

Om vi (både jag och ni) skulle kunna hålla oss till ämnet: Kan drulleförsäkring bli aktuellt när det är fast egendom och en olyckshändelse. Och nej att en människa orsaker en händelse gör INTE att det inte kan vara en olyckshändelse, med den ***** logiken skulle det aldrig hänt olyckshändelser för extremt få är nog intresserade av att medvetet dra på sig sakskador eller andra skador.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag lyckas inte förstå vad som är skadat mer än att det luktar?!
Vatten under golvmattan, det ska inte gå att bara lyfta en golvmatta? Den var helt garanterat limmad och nu är den lös. Sen har vi väggen, huruvida möglet uppstod på så kort tid är helt klart tveksamt.


Edit: Jag är helt klart inte byggnadstekniskt bevandrad eller ens kunnig, tro mig, om jag var kunnig om allt detta skulle jag gjort det själv.... utan hantverkare..
 
Du beskriver inte vad för typ att matta du har, heltäckande matta? Plastmatta? Persisk matta? Flygande matta? ;)
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du beskriver inte vad för typ att matta du har, heltäckande matta? Plastmatta? Persisk matta? Flygande matta? ;)
Plast(golv)matta
 
E Erik Alvstjärna skrev:
Jo tack det har jag märkt. Men de måste ha lossnat under åren för så här mycket vatten är ju sjukt.

Nu är jag (fortsatt) väldigt nyfiken. Kan en villaförsäkring med Drulle täcka detta? Gäller ens drulle fast egendom?
Även en nymonterad golvlist mot nylagd plastmatta kommer att släppa genom vatten.
Vatten har stor kapillärkraft, vatten kan sugas upp flera decimeter i ett bommulssnöre, vatten kan sugas upp en bit i makadamen, etc.

Om du hade tagit kontakt med försäkringsbolaget direkt efter att du torkat upp vattnet på golvet å förklarat att du tappat ut vattnet nära väggen så hade försäkringsbolaget troligen bett dig ta loss golvlisten mm. Om det efter det hade blivit följdskador så hade kanske försäkringen täckt.
 
Ja det är väl bara dra hit en fuktutredare som konstaterar skada, det kan ju vara utifrån men då blir jag förvånad. Helt sjukt dock att en sådan tar nästan 5000 kr för att utreda ett rum, är detta ett normalt pris?

Sedan får väl någon hantverkare (tyvärr) lägga nytt plastgolv. Möglet har jg förstått tt försäkringsbolget kommer påstå har varit där längre än nån vecka, för det är ju vad ni tjatar om och då kommer de också tjata om det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.