P Patzie skrev:
Ja denna situiation är ju ännu värre, hööngande kablar har man ju en chans att se om någon slarver lämnat, men ett oproppat rör mellan hoarna.. nja
Kan inget om el eller vatten så kan inte ge en jämförelse mellan dessa. Haha, mitt exempel kanske inte är så bra, vad vet jag?
 
H hempularen skrev:
Om man skal gissa. Så antar jag att de råkat vrida lite på dm avstängningen när de putsade blandaren. Det ingår ju i en normal städning. Om det hade lyckats öppna den mycket, så hade de ju upptäckt felet direkt. Man missar knappast om det sprutar ut fullt vattentryck igenom ett rör, även om det bara är ett 10mm rör.

Tycker det är väldigt tveksamt om städfirman skulle hållas ansvarig för detta. Man kan inte lämna ett öppet rör som kan spruta vatten på ett oväntat sätt om man vrider en åtkomlig kran, iallafall inte utan varningsskylt.
Tack, mycket bra sagt. Håller med om att om dem inte fått förvaring är det självklart att kollegan får smälla sig själv i ansiktet hehe.

Vet du ungefär hur lång tid det skulle ta för vattnet att krypa fram under diskbänken om vi säger att det är en stråle, inte droppande men inte heller fullt ös?
 
det är personen som koppla bort diskmaskinen som är ansvarig
 
När jag flyttade från en hyresrätt så tog jag med mig tvättmaskinen som jag satt in. Kvar fanns ett rör med ett avstängningsvred på. Den som besiktade lägenheten före utflytt sade att jag måste sätta ett lock på det röret. Annars skulle jag anses vållande om någon öppnade kranen och det orsakade en vattenskada. Det var alltså i ett badrum och man skulle omedelbart se om det droppade från röret om man kom åt kranen. I det här fallet är det ett mycket sämre läge eftersom man inte direkt kan se om det droppar och det inte är ett våtutrymme. Olycklig situation. Men jag har svårt att hålla städfirman som ansvarig.
 
A Avemo skrev:
När jag flyttade från en hyresrätt så tog jag med mig tvättmaskinen som jag satt in. Kvar fanns ett rör med ett avstängningsvred på. Den som besiktade lägenheten före utflytt sade att jag måste sätta ett lock på det röret. Annars skulle jag anses vållande om någon öppnade kranen och det orsakade en vattenskada. Det var alltså i ett badrum och man skulle omedelbart se om det droppade från röret om man kom åt kranen. I det här fallet är det ett mycket sämre läge eftersom man inte direkt kan se om det droppar och det inte är ett våtutrymme. Olycklig situation. Men jag har svårt att hålla städfirman som ansvarig.
Tack för informationen! Låter rimligt, om han inte varnat innan känns det absolut som det ligger på honom.
 
Jag kollade på min avstängning, och det går att vrida på den oavsiktligt om man t.ex. torkar runt blandaren.

Han som lämnade kopplingen utan täcklock, var han helt säker på att kranen skulle hålla tätt? Även om ingen hade vridit på den så kunde den läckt. Och då läcker den rakt ner i skåpet, det är inte som en vanlig kran som läckt ner i en vask.
 
A andersmc skrev:
Jag kollade på min avstängning, och det går att vrida på den oavsiktligt om man t.ex. torkar runt blandaren.

Han som lämnade kopplingen utan täcklock, var han helt säker på att kranen skulle hålla tätt? Även om ingen hade vridit på den så kunde den läckt. Och då läcker den rakt ner i skåpet, det är inte som en vanlig kran som läckt ner i en vask.
Han va 100% säker, grannen under upptäckte att det rann ner hos dem några timmar efter kollegan släppt in städarna så den stod inte och droppade innan det.

Sa också att jag inte trodde dem gjort det med avsikt, känns som en konstig sak att göra.
 
Hemmakatten
Tyvärr, din kompis, ägare som är ansvarig, borde agera!
 
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Tyvärr, din kompis, ägare som är ansvarig, borde agera!
Haha, han är bara kollega inte kompis jag försökte förklara att han högst troligt inte har någon specielt case i detta. Om jag ska vara helt ärlig hade jag inte kunskapen så tänkte kolla här så man kunde läxa upp honom lite
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.