Byggis1976 skrev:
Jag tror det är godtyckligt mellan skadereglerare tom. Om de har en dålig dag, får du ut superlite för de letar fel o problem. Om man får en bra skadereglerare så går det bättre. Lotteri!

Standard, ja visst. men hörru du, standard 1979 vs 2003 bara åren för bygget borde säga dig något. Vårt 2003 badrum var 12 kvm. Det från 79 kanske var 160kvm då ?? ;-)
Jo fast ni hade också en helt sjuk skadereglering. IF själva brukar undvika kontantreglering och anledningen ni fick var dessutom löjeväckande i mina ögon så jag hade inte använt det som någon måttstock. Sen är det väl så i slutändan att om de hade tagit sig tiden för att utreda skadan med tanke att ersätta korrekt så hade det nog slagit åt andra hållet då en duktig tekniker hade upptäckt felen och nekat skadan helt istället.

Det som är kutym är att följa villkoren. Vissa bolag ger endast ersättning för tätskikt och underliggande konstruktion. Andra bolag ersätter även ytskikt men självklart med åldersavdrag. Sen är det alltid enskild tolkning om jämkningar för ev felaktiga utföranden.


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=63.171247,15.855688
 
Jo, du har säkert rätt. Jag skriver kommentarer baserat på mina erfarenheter. jag har inte detaljkunskap om hur andra bemöts av IF, får väl ringa sanningslinjen hehehe
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.