engs
M Maxitupla skrev:
Leakomaticen har 2 lägen, hemma och borta. I "hemma läge" mäter den flödet och stänger av vattnet i huset om det rinner konstant i mer än 20 minuter. Den här tiden kan ändras, men är tillräckligt för när man duschar, diskar o.s.v. Den mäter också droppläckage i huset och varnar eller stänger av vattnet om den märker att det det inte tappas vatten, men det i alla fall droppar vatten kontinuerligt. Då har man antingen en läckande toa, en droppande krav eller ett läckande rör i väggen.
Ska fixa droppbevattning i växthuset och skulle vilja installera en vattenskyddsbrytare i samband med det. Känns sådär att ha 6-8bar direkt mot en Gardenapryl hela sommaren. (Även om det bara är första styrenheten som har fullt tryck).

Tidsjusteringen för konstantflöde kan ju vara väldigt bra då. Har ingen koll på hur lång tid en normal daglig droppbevattning pågår men vill ju inte att det ska vara en begränsande faktor.

Så "bortaläget" är inte intressant sommartid, däremot läckagedetektionen. Även kunna logga in och kolla flödet vore intressant så man ser att droppbevattningen fungerar som det ska.

Har läst att många haft problem med Grohes WiFi, går bara på 2,4. Något motsvarande strul med Leakomatic?

Även erfarenheter i allmänhet om man med droppbevattning / automatiskl bevattning och vattenfelsbrytare, haft kompabilitetsproblem.
 
Jag har ingen erfarenhet med droppbevattning och Leakomatic. Men kan svara på frågan runt Wifi: Den går på 2.4 GHz och jag har aldrig haft några problem med dess uppkoppling. Deras molnlösning/portal verkar även väldigt stabil, har aldrig haft något problem med access till den.

Jag har endast haft en fråga till Leakomatics support, jag ville justera mina inställningar något, och jag fick bra och snabb hjälp. Jag föreslår att du mailar Leakomatic och frågar om deras produkt passar eller inte med tanke på vad du ska använda den till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.