Hej!

Mitt första inlägg :)

Jag har Wirsbo golvvärme, (20mm), och ska ha det både på ovanvåningen, första våningen och i källaren. Jag har satt fördelaren på första våningen. Än så länge har jag bara kopplat in två slingor på ovanvåningen, men det var inga som helst problem att köra igång det och få ut luften.

Min svåger har satt sin fördelare i källaren, men han tycker att han har lite problem med att få bra värme på ovanvåningen. Däremot på första våningen funkar det bra. Därför valde jag att sätta min på första våningen.

Nackdelen med att sätta en på varje våningsplan är ju att man behöver flera shuntgrupper då och de är ju inte direkt billiga.
 
Tompa74:Välkommen! Din svåger kanske skulle strypa av den nedre slingan en aning för högre flöde i den övre.

Har två badrum i höjd (dvs det ena ovanför det andra). Satte pump i källaren och drog ner slangen. En luftning på övre plan som använts en gång (vid fyllning). Fungerar ännu efter två veckor helt perfekt.

Ville inte ha någon pump och hetvattenledning annat än i pannrummet.

Köpte ingen fördelare eller push eller sånt "tjaffs" ;) bara vanliga kulventiler och en 25/40 samt en begränsningsventil. Fungerar som sagt otroligt bra förrutom då pannan hänger sig såklart. Dock har ju detta inte med GV att göra :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.